Toetsweekleed


Toetsweken zijn zwaar… Vervelend. Netjes uitgedrukt. Je hebt van die mensen die het relaxed vinden, het spijt me, ik moet jullie toch voor gek verklaren. Eerst lopen de leraren te hameren dat je moet leren, duh. Dan zit je in de toets, en dan weet je niks meer. Stomme leraren, heb ik mijn tijd verspild aan leren, terwijl ik onder de toets toch niks meer weet. Meet veel zorgen en moeite en pijn begin ik aan mijn wiskunde. Oke, goed lezen. WAT STAAT HIER NOU WEER? E=MC², daar kan ik nog wat van maken geloof ik, maar dat kan iedereen. Maar dit? Dit noemen ze de makkelijkste wiskunde? Sukkels. Ik wil basisschool-rekenen, dat kan ik dan nog. Dan hebben ze het over roosters, kansberekenen (Wie gaat er nou bereken hoe groot de kans is dat ie een groene of rode knikker uit de vaas trekt..? Ik zie er totaal geen nut in..) Gehypnotiseerd en depressiever dan ik al was loop ik het lokaal uit. Oké, klaar, ikj vind het genoeg! In het tussenuur, had ik me voorgenomen, ga ik geschiedenis leren. Maar Nouk en ik hebben het veelste druk ok alle schattige jongens door te spreken. Nouk kent iedereen. Zo ben ik na deze dag weer een boel namen rijker, en een boel voldoendes armer. En motivatie is er nog minder. Maar ik blijf niet zitten (zei ze met veel optimisme). Want daar heb ik totáál geen zin in, nog langer op die stomme school… Denken jullie aan me de komende week..? :) Dan ga ik nu hard Nederlands en CKV leren (zei ze met volle moed, wetend dat het er toch niet van zou komen…)

