Feestbeest


En zo komt er weer een dag dat er een schoolfeest is. Een donderdag. En zo zijn er ook altijd wel mensen die graag willen, maar nergens anders kunnen overnachten dan in de stad, dus was ik zo aardig om Moon en Ploon een slaapplaats aan te bieden. Na heel wat geregel besloten we dat Rock Moon naar mijn huis zou brengen, mijn fiets zou op school blijven staan, en Ploon en ik zouden met de bus gaan. Nu was er weeralarm afgekondigd, en was onze school eindelijk zo verstandig om ons te laten gaan. Dus om kwart voor 12 zaten Ploon en ik in de bus, op weg naar huis, door de barre sneeuw, die niet eens bleef liggen. Toen we eindelijk de bushalte bereikt hadden, liepen we naar huis. Daar zat Moontje al helemaal alleen met mijn moeder. Met z’n 3en probeerden we warm te worden, maar tevergeefs. Dus besloten we weer naar buiten te gaan enleuke foto’s en filmpje’s te maken in de sneeuw, die nu wél bleef liggen. Na wat gekte, waren onze vingers bevroren, en gingen we naar binnen. Waar ik moest koken, omdat mijn moeder laat thuiskwam. Dus een zeer pittige Kip Tandorie kwam op tafel te staan, een goede bodem voor het stappen (en een hele avond dorst). Na het eten vond ik dat ik de tafel dit keer niet moest afruimen, ik had gekookt. Dus we gingen naar boven, om daar weer een boel lol te hebben. Moon had een goed idee: krullen maken. Dat vonden Ploon en ik ook wel leuk, dus Moon begon met de krulborstel, die tot grote ramp bleef vastzitten in haar haar. Na een boel gekam, en dankzij de knopenexpert (moi!) was haar haar weer klitvrij, en borstelloos. Nadat we daarmee klaar waren, kleding hadden uitgezocht en hadden gemak-upt (zo zijn meiden…), besloten we dat we zin hadden in een fruitsmoothie (dat is weer eens wat anders dan indrinken). Dus al het fruit in de blender, en ik wou inschenken. Met moeite haal ik de blender eraf, en al het geperste fruit ligt over het aanrecht. Een slappe lach en een boel rotzooi volgen. Als we uiteindelijk alles opgeruimt hebben, is de smoothie erg lekker. Laat het feest voor ons maar beginnen!