En weer een log erbij…


Als ik dan zo achter mijn computer zit, dan sijpelt gelijk al mijn inspiratie, ergens naar mijn tenen. Meestal, als ik s’avonds in bed lig, en al lang heb lopen denken, komen de meest grappige gedachten in mijn hoofd op. Althans, ik vind ze grappig. Waarschijnlijk zijn mijn gedachten totáál niet grappig, tenzij ik ze misschien opschrijf, ik weet alles altijd wel wat leuker op te schrijven dan ze vaak zijn. Maar omdat het dan avond is, en ik eindelijk ontzettend lekker lig, en totaal geen zin heb om me om te draaien, mijn schrijfblok te pakken en een pen (die liggen naast mijn bed), ben ik die grappige gedachten de volgende ochtend weer vergeten.
Dus dan ga ik de volgende dag rustig achter de PC zitten. Wachtend op inspiratie. Dan ga ik wat typen, en dan denk ik: Mwah, nee… Laat maar. Delete. Dan typ ik een andere regel, en dan denk ik precies hetzelfde.
En zo gaat dat dan een tijdje door, totdat ik rechtsbovenin het kruisje weet te vinden en bedenk: Ach, dat doe ik morgen wel. Zo zijn er dus tijden waarin ik een boel kan schrijven, en tijden waarin ik alleen maar logjes als deze kan schrijven. Logjes die eigenlijk gewoon nergens over gaan, waarmee jij, als arme lezer, je tijd mee verdoet. Tenzij je gewoon helemaal niets te doen hebt, en net zo wanhopig als mij maar gewoon het internet afzoekt naar dingen om te lezen, of nou ja, ik schrijf dan.
Zo komen we weer aan het einde van de log. Want ik vind dat ik nu wel genoeg geschreven heb. En zo, tijdens de muziek die ik nu op heb staan, komt er spontaan inspiratie. Hoog tijd om maar weer een nieuw logje te beginnen :).