Vakantie


Het is al veel te lang geleden dat ik jullie verveeld heb met een verhaaltje uit mijn altijd spannende leventje. Om precies te zijn: 2 maanden en 10 dagen. Dat bedoel ik, veel te lang geleden. Deels omdat ik pas drie weken heb doorgebracht in Zuid Frankrijk, zonder internet (heerlijk!). Dus ik zal jullie de komende tijd weer druk gaan vervelen met mijn boeiende verhalen.
Ik zal jullie bij deze, en dankzij tijdnood, een heel klein verhaaltje vertellen over mijn vakantie. Het begon natuurlijk op zondagochtend in alle vroegte, toen we op reis gingen naar het zonnige zuiden. Toen we vlak bij Parijs waren, zagen we de Tour de France-pers al rijden. Want ja, wie gaat er nou ook door Parijs als je de laatste dag van de Tour de France hebt. Wij dus.
Daar reden we, midden in parijs, recht op de Arc du Triomph af. Gelukkig kun je ervoor al afslaan zodat je Parijs weer uitrijdt, en je dus niet midden in de Tour de France komt.
Heel interessant allemaal. Aangekomen in ons hotel, allemaal helemaal kapot, gingen we ons avondeten nuttigen in een erg leuk Grill-restaurant, die overigens ook gewoon in Leusden zit.
Met het geluk van een TV op onze kamer, besloot ik s’avonds een film te kijken. The Phantom of the Opera. Maar die fransen synchroniseren alles na, dus na 3 liedjes vond ik het wel genoeg. Onze feestende buren, volgens mij zus, hielden ons, nou ja, haar, de nacht wakker. Mijn nachtrust was prima.
’s Ochtends vroeg vertrokken we weer, op weg naar de camping. Toen we daar kwamen, en eindelijk te vouwwagen hadden opgezet, hielp mijn vader ons met ons tentje. Een windvlaag en de luifel was weg. Maar een haring van mijn mams heeft de luifel gered. En de verzekering. Door het noodweer in Belgie, waren een aantal dingen in de vouwwagen nat geworden. Maar een boek. En dat was natuurlijk mijn boek.
Goed, meer horen jullie nog wel, mits jullie nu gaan protesteren, ik moet weg. Mijn kleine vriendinnetje staat op me te wachten…