Fake Lashes: En ik ben dan Ingelise.


En daar was dan de nieuwe columniste van Fake Lashes. Het is jong en onbezonnen, en heeft nog een heel feestend leven voor zich. Tadaa! En ik ben dan Ingelise!
Met mijn zeventien-en-een-half jaar en sinds een paar weken mijn HAVO-diploma op zak wandel ik al blunderend en struikelend door het leven. En daar geniet ik met volle teugen van. Want na iedere gemiste trein, mislukte date en aankoop dat een kat in de zak bleek te zijn, kan ik de wereld weer verheugen met een literair hoogstaande column. De laatste beschrijving is uiteraard in twijfel te trekken, maar het is toch altijd fijn zo’n hoge dunk van jezelf te hebben.
Gelukkig heb ik buiten mijn eenzame ‘schrijversbestaan’ achter mijn computer ook nog een realistischer leven. Naar school hoef ik even niet, ik heb immers een paar weken geleden mijn HAVO-diploma gehaald, dus ben ik regelmatig aan het werk –nou ja, werk- bij de Sacha Shoes.
Mijn passie voor mode is weer helemaal opgebloeid, dus als het even kan ben ik mijn zuurverdiende centjes weer aan het uitgeven in Utrecht, Amsterdam of Amersfoort. Mocht er na deze vermoeiende shopsessies nog geld over zijn, dan drink ik graag een drankje met mijn vrienden en vriendinnen, om eens flink te socializen. Mocht er na de bovengenoemde shopsessies geen geld over zijn, dan drink ik alsnog graag een drankje.
Na de zomer hoop ik het bruisende studentenleven van Utrecht te betreden door communicatie te gaan studeren. Wat ik ermee wil worden weet ik nog niet. Waarschijnlijk eindig ik als mislukt muzikant, omdat ik denk dat mijn passie voor muziek ook werkelijk een talent is. Of ben ik over twintig jaar een oude vrijster met honderden katten, wat nog knap lastig gaat worden met mijn symptonen voor kattenallergie.
Voor nu is het in ieder geval aan mij de eer jullie te verblijden met mijn immer interessante columns over mijn altijd boeiende leven. Misschien leest iemand het per ongeluk, en besluit me per woord te betalen, en eindig ik toch niet als oude vrijster

Gepubliceerd op Fake Lashes
5 maart 2009

