Fashion Diva: Sexylicious!


Een oude quote van Sienna Miller ving mijn aandacht. ‘Push Up-BH’s en korte rokjes zijn niet wat je sexy maken, je uitstraling, dat maakt je sexy!’ Hoe graag ik het ook met haar eens zou zijn, ik ben het niet. En met mij, ook al roep je het nog zo hard, de meesten niet. Al dan wel onbewust.

Iedereen heeft wel iets wat ie sexy vindt. Ogen, strak lichaam, kleding, en ook uitstraling. Maar wees eens eerlijk tegen jezelf. Had je de ogen van je vriendje ook zo mooi gevonden als hij honderd kilo had gewogen? Honderd kilo aan vet? Waarschijnlijk juich je nu ‘Ja natuurlijk!’, omdat je stapverliefd op hem bent. Maar dat was je waarschijnlijk niet eens geworden wanneer hij die honderd kilo extra bagage had.

Een simpel voorbeeld. Made. I wanna be made Prom King. Een zeventienjarig sukkeltje wil graag Prom King worden. Hij is een beetje dikkig, heeft een matje, een bril en een verouderd spijkerjasje. Naarmate de show vordert, verandert de jongen van lelijk eendje naar Prom King. Nieuw kapsel, hij valt af, nieuwe look. Hoe langer je kijkt, hoe aantrekkelijker en populairder de jongen wordt. Jij, als objectieve kijker, ziet de jongen niet echt als sexy, maar de meisjes op school vallen als een blok voor hem. Zijn sex-factor? Een camera die hem overal volgt.

En wees eens eerlijk. Vind je Ne-Yo nou echt zo sexy? Hij heeft een platgedrukte neus en veel te grote lippen. Maar hij kan dansen en zingen. Echt sexy is hij dus niet, maar wel begeerd. Sex-factor? Hij kan dansen, hoe sexy is dat.

En als ik nou eens heel eerlijk naar mezelf kijk. Ik val op sexy jongens. De types met de zwoele blik. Gespierde hunk’s met een beetje knuffelvlees. Ze zijn allemaal knap, en voldoen allemaal aan het ideaalbeeld van het gemiddelde meisje. Dan kan ik nog zo hard roepen dat het allemaal om innerlijk gaat, maar hoe lief een jongen ook is, wanneer hij niet aan mijn ideaalbeeld voldoet, is hij onbewust al afgeschreven. En ik vrees dat de meesten van ons hetzelfde hebben.

Sexy zit ‘m inderdaad niet in Push Up-BH’s, maar ook niet alleen in uitstraling, al roepen we dat allemaal zo hard. Vertel eens, waar zit sexy dan wel echt in, zowel bij jongens al bij meiden? Laat een reactie achter!

Gepubliceerd op Fashion Diva
27 februari 2009

