Fashion Diva: The Fame


Al lukt dansen op haar hit niet helemaal meer, lijkt ze iets teveel op Christina Aguilera en is haar clip ontzettend ranzig, bij mij heeft ze het gemaakt. Haar muziek althans. De New Yorkse Stefani Joanne Germanotta, beter bekend als Lady Gaga had het na haar interview goed verpest bij mij. Met haar verwaande hoofdje, de zonnebril ging niet af, en haar arrogantie had ik het helemaal gehad met haar. Maar na wat research blijkt de 22-jarige zangeres twee jaar terug aangenomen te zijn bij Interscope Records. En dat betekent dat Stefani het nummers schreef voor onder andere de Pussycat Dolls en Britney Spears. En wanneer je dat weet, en je het album van Stefani hebt gehoord, is dat ook niet erg verbazend.

En nu is ze er zelf. Haar album The Fame kwam eind 2008 uit. En ze verbaasde me. Haar album is geweldig. Waar ik eerder luisterde naar dezelfde muziekstijl met meer gitaren, durf ik er nu ook openlijk voor uit te komen dat Lady Gaga een ontzettend goede artieste is. Hoewel haar stem en accent soms ontzettend irritant zijn, maakt haar muziek een boel goed. Haar debuutsingle Just Dance is zelfs genomineerd voor een Grammy.

Ook haar kleding is iets waar velen tegenop kijken. En wie zijn wij om geen inspiratie op te doen uit haar futuristische stijl. Platinablond, lak en wilde printjes zijn helemaal Lady Gaga.

Al klinken veel nummers hetzelfde, Stefani is er toch in geslaagd om een album te maken dat zeker het beluisteren waard is. Mijn favorieten? Ze zijn allemaal om blij van te worden!

Gepubliceerd op Fashion Diva
30 januari 2009

