Fashion Diva: Volg me op Twitter!


Ik weet niet eens precies meer wanneer het was. Maar een ouder iemand, of tenminste, de ouder van iemand, wees me erop. Twitter. We hadden het over digitaal communiceren, bloggen, emailen, hyven en alle fenomenen die erbij betrokken zijn. En toen kwam dus ineens Twitter naar boven.

Ik had geen idee wat Twitter was. Degene die ermee kwam beschreef het als ‘SMSen via internet’. Aangezien ik over SMSen ook lang had gedaan, en over Hyves nog veel langer, leek het me dat het ook lang ging duren voor Twitter volledig bij mij geïntegreerd was.

Ik besloot eens een kijkje te nemen op Twitter. Twitter had een vogeltje als logo. De drie gezichtjes die Hyves heeft, is bij Twitter een vogeltje. Een ontzettend schattig vogeltje welteverstaan. Ineens zag ik Twitter bij iedereen staan. ‘Volg me op Twitter!’ stond er dan. En nou, dat deed ik dus. Ik zoch op Twitter. Wie zoekt, zal vinden, is het eeuwenoude gezegde. En toch kon ik niemand vinden. Ik snapte niets van Twitter.

Tot het me een goed plan leek me te registreren. En dus registreerde ik me. Ik plaatste een Twitter berichtje, en snapte er vervolgens niets meer van. Opeens heb je geen ‘vrienden’ meer, je hebt ‘followers’. Maar goed, populair als ik ben, had ik dus precies één ‘follower’. Als Twitter zelf mensen had gevolgd, zou ik er twee hebben gehad. Maar dit was niet het geval, en dus was ik moederziel alleen op Twitter.

En zo kwam er vandaag een vervolg. Mijn beste schrijver en vriend Tjeerd doet ook aan Twitter. Behalve scripts schrijven, schrijft hij nu ook onzinnige berichtjes op Twitter. Naar mij welteverstaan. Of naar anderen. In ieder geval had ik nu twee ‘followers’. Was dat even een opluchting! Twee mensen die mijn quotes op Twitter willen lezen! Mensen die op de hoogte gehouden willen worden van mijn dagelijkse activiteiten en mijn schrijfwerk!

Hier kon het niet bij blijven, en zo ging ik op zoek naar anderen bekende Twitters. Zodat ik eens kon followen. Ik probeerde mijn MSN-lijst te kopieren, maar helaas werkte Twitter niet mee. Twitter is pas net zo populair als Facebook. Heel de wereld doet het, behalve Nederland. Wat maakt dat je als Nederlander compleet vriendloos bent op deze netwerken, mits je internationale vrienden hebt.

Zodoende leek het me een goed plan mijn Twitter-pagina eens te ‘pimpen’, om toch maar even hyves-taal te gebruiken. Dat bleek niet al te moeilijk, en zo had ik ineens een prachtige vormgegeven standaard Twitter-pagina. Om het allemaal te personaliseren wilde ik ook nog een foto toevoegen, maar helaas vonden de browsers van Twitter mijn foto niet tof genoeg, en besloten ze maar te zeggen dat hij te groot was.

Dus geen foto, een standaard pagina en geen followers. Leuk hoor, Twitter. Toch zal ik trouw blijven updaten op mijn Twitter pagina. Tenminste, dat is mijn goede voornemen. Wie een beetje naamsbekendheid wil, moet er iets voor over hebben. En nou, wat ik graag populair zijn!

Volg me op Twitter! 

Gepubliceerd op Fashion Diva
4 mei 2009 

