Zomerreces


Weken heeft het geduurd voor ik er uit was. Wekenlang heb ik gepiekerd wat ik moest doen. Bij ieder terrasje dronk ik een extra alcoholische versnapering, en ging ik express in de rook zitten, om nog even ietwat te ontstressen. Maar de beslissing is gevallen. En hij valt zwaar.

Want vier weken vakantie, is toch behoorlijk lang voor een blogaholic als ik. Vijf dagen Engeland zonder computer hield ik niet eens vol. Ik heb in die bewuste vijf dagen Nelleke’s laptop geclaimd om de wereld van mijn barre avonturen op de hoogte te stellen. En nu heb ik vier weken lang geen computer of internet tot mijn beschikking.

Het oorspronkelijke idee was om stiekem toch iedere maandag een oud vakantieverhaal in te plannen. Maar de inspiratie droop weg met de tijd dat mijn tas inpakken dichterbij kwam. Oude blogs herpubliceren leek me ook wel wat, maar die bewuste blogjes doorlezend, leek het me toch niet zo’n heel strak plan. Of de eerste hoofdstukken van mijn boek online zetten. Enige probleem: ik heb geen boek geschreven. Dus ook dat ging ‘m niet helemaal worden.

En dus heb ik besloten om, net als de tweede kamer, op zomerreces te gaan. Een verwoede en wanhopige poging doen om van mijn drang om naamsbekendheid te verwerven af te komen. Vier weken lang zonder Hyves, Twitter, SMS of email is niet zo’n probleem, maar vier weken lang niet mijn interpretatie van deze wereld op het internet gooien zal me zwaar vallen. Ik moet er nu gewoon aan toegeven dat ik lichtelijk verslaafd ben. Ik moet afkicken.

Bij deze dus mijn oprechte excuses voor mijn opzettelijke afwezigheid. Maar ik weet dat jullie het kunnen. Ik weet gewoon dat jullie vier weken lang zonder mijn vuile arrogantie en mijn stiekeme nationalisme kunnen. Vier weken lang zonder mijn soms ietwat sarcastische humor, of non-humor. Vier weken lang niet twee keer per week je ogen eruit laten branden door mijn veel te lange hersenspinsels. Soms denk ik wel eens dat Socrates ergens in mijn stamboom verstopt zit.

Maar, niet getreurd. Ik zal ongetwijfeld wel ergens een vunzig en louche internetcafé vinden, al mijn spaargeld uitgeven aan een wekelijks bezoekje, en toch nog de kans vinden om nieuwe woordenwatervallen te produceren. Lekker typen op een toetsenbord waar de toetsen vreemd zitten. Mijn vinger vast laten plakken aan het vunzige toetsenbord. Als er in het zonnige Frankrijk überhaupt een internetcafé is. Maar ik heb bij de HEMA wel een heel mooi schrijfblok gekocht. Dan begin ik op vakantie aan het boek wat er nooit al komen. Het schrijfblok zal ongetwijfeld vol komen te staan met bizarre tekeningetjes, brieven aan het vriendschappelijke thuisfront, de familie zelf is immers mee, en een plan hoe ik mijn vakantie volgend jaar zal inplannen. In ieder geval wordt het heel avontuurlijk. Met heel veel internet.

Over vier weken ben ik terug. ‘Alive and kicking’, zoals met dat in hippe taal noemt. Dan blijf ik uiteraard gewoon twee keer per week bloggen, schrijven voor TED, schrijven voor Fashion Diva, en wie weet wat voor moois het nieuwe seizoen nog in de petto heeft… De lijst met levensdoelen is immers nog steeds niet af! Dit is zeker niet het einde…

PS. Mocht je me heel erg missen, dan kun je me uiteraard altijd bestoken met emails. Reken maar dat je over vier weken een email terug hebt!
ingelise@live.nl

7 Reacties op “Zomerreces

  1. Hoe zouden ze dat jaren geleden hebben gedaan. 10 HEMA blokken per maand en dan uitwisselen ofzo. Haha.

    Like

  2. Geniet van je vakantie! Wanneer ga je eigenlijk weg?
    Ik ga trouwens ook 4 weken op vakantie dus gaat ook wat worden hahaha!

    Like

  3. Goh, ik zat zo eens te lezen en kon er niet omheen.. want onze rode levens-draden lopen zo’n beetje paralLel. Andere ingredienten met een zelfde essentie! Ik ga ook afkick in, alleen voor mij zijn het vooral de amfetamine.. dat internet gedeelte zal ik, net als jij wellicht, blijven doen.

    Soms is het ook goed te doen waar je goed in bent, denk dat je dan wel je leven echt beleven kan… Kan er nog uren over doorgaan. Kijk voor de grap ook es op mijn blog, en dan i.v.m. gelijkenissen het bericht

    http://n8wacht.wordpress.com/2009/07/11/e-motieven-01/

    Zit nog een wazige podcast bij ook :)
    Hou je taai, en tot gauw.. heb zo’n voorgevoel dat we nog eens gaan filosoferen ofzo.

    http://www.n8wacht.com

    Like

Reacties zijn gesloten.