Hallo?! Aaaaaaandaaaaaaacht!!!


Toen Madonna zichzelf aan een kruis had gehangen, dacht ik dat we qua aandachtsgeile vrouwen wel genoeg hadden gehad. Toen kwam Esmee Denters. Ik heb er wel eens aan gedacht om haar te vergelijken met Laura Jansen. Toen kwam ik tot de conclusie dat het grote verschil tussen de twee dames is dat Denters altijd een mooi meisje moet spelen, dat zelfs zonder make up en danseressen niet op de radio wil, ineens slecht Nederlands spreekt en de hele tijd giechelt. Jansen daarentegen was wel vereerd dat mensen het leuk vinden naar haar muzikale leven te luisteren, spreekt prachtig Nederlands, zeker voor iemand die al sinds haar negende levensjaar in Amerika woont.

Neem een simpele Patricia Paay. Tussen haar twee mannelijke juryleden kleedt ze de jongens die graag een liedje zingen bij So You Wannabe A Popstar met haar ogen uit en hint ze in haar commentaar op een slippertje tijdens het reclameblok. Als ze ’s ochtends vroeg te gast is bij Giel, wordt men misselijk wakker omdat mevrouw Paay, ze is een oude vrouw dus doen alsof we respectvol praten mag heel af en toe, zo nodig moet vertellen met wie ze allemaal seks heeft gehad het afgelopen uur. Als beelddenker is dat niet echt een fijne gedachte. Tijdens een ruzietje met Theo Maassen roept ze volmondig dat ze helemaal niets aan haar lichaam heeft laten doen. Alleen haar gezicht, insinueert ze hiermee. Jammer dat er een tijdje geleden een boekje is opengegaan bij de Televaag. Met de verbouwingskosten van Paay’s lichaam was Serious Request helemaal niet nodig geweest. Maar mensen práten over Paay. Dat is wat ze wil. Nu even niet. Vandaag praten we over iets anders. Niet over de sneeuw, niet over Brittany Murphy. Nee. Laura Dekkers.

Over aandachtsgeil gesproken. Het zal de meeste niet ontgaan zijn dat de 14-jarige een tijd terug bekend maakte dat zij een solo-zeiltocht over de wereld wilde maken. Dat maakte haar internationaal bekend. Vader was voor, rechter was tegen. Kind werd onder jeugdzorg geplaatst. Wat gênant voor de ouders. Kan ik me voorstellen. Als je kind breed uitgemeten wordt in het nieuws en dan ook nog eens onder jeugdzorg geplaatst wordt wat heel Nederland zal weten. Vervelend. Dekkers vertelt dat ze het niet hierbij zal laten, die tocht zal er komen.

En dan ineens is het meisje weg. Verdwenen. Ze nam 3500 euro op en kwam vanaf donderdag niet meer bij haar vader, bij wie ze woonde. Ondanks het weer presteerde ze het toch om op Sint Maarten aan te komen. Het is en blijft mij een vraag hoe het meiske het voor elkaar heeft gekregen om als minderjarige buiten de EU te vliegen, maar de vliegregels zijn mij als vliegleek niet helemaal duidelijk. Het duidelijk verwende meisje heeft haar zin. Immers, wanneer men als 14-jarige een eigen zeilboot heeft, kan men mij niet wijsmaken dat ze niet verwend is. Iedereen praat over haar. Die zeiltocht komt er. Hoe dan ook. Want Laura’s wil is wet. Over 46 jaar zit ze bij de nieuwe generatie van De Wereld Draait Door aan tafel met een heleboel plastische chirurgie, een kinderwens, een heftige scheiding achter de rug en een carrière als roddelobject. ‘Ik geniet hiervan, ik geniet ervan. Want iedereen lult erover. Hoe leuk is dat.’ Aldus Laura Dekkers over 46 jaar.

14 Reacties op “Hallo?! Aaaaaaandaaaaaaacht!!!

  1. Je hebt helemaal gelijk, weetje!
    Al die mensen vinden het heerlijk dat er over hun gepraat wordt…
    Die Laura, die als 14-jarige zo even naar Sint Maarten kan vliegen..
    En hoe jij Esmee afkraakt…
    Echt heel leuk geschreven!!

    Like

  2. Ik vind het heerlijk hoe jij over Esmee praat. Alleen al als je haar naam noemt, weet ik dat je haar flink af gaat zeiken. Heerlijk!
    En die Laura Dekkers? Laat haar maar lekker varen op zee en kopje onder gaan tijdens een zware storm. Lekker voor d’r. Kutblaag.

    Like

  3. Stom kind is het! Misschien moeten die ouders zich eens even goed achter de oren krabben en afvragen wat ze dan toch fout gedaan hebben

    Like

  4. Gelijk heb je! Dat gelul over ‘avontuurlijk’ en ‘zo on-nederlands’. Het is een verwend aandachttrekkerig kutkind, niet veel meer en zeker niet veel minder.

    Like

  5. Ja, als die slechts veertien lentes een voorbode zijn van wat nog komen gaat (moet/zal), dan vrees ik het ook. Het ergste is nog dat ik ‘Laura’ altijd een heel erg mooie vrouwennaam gevonden heb. Wel, het mooie is er inmiddels wel vanaf…

    Like

  6. Your so damn right. Mijn vader keek ook al naar de nieuwsbericht: Je kunt als 14-jarige niet eens 3500 euro opnemen, dan zou ik dat ook voor elkaar moeten boksen.

    Like

  7. Ik las net dat de Raad voor de kinderbescherming “HEKELT” hahaha dat zegt die onderdeel van Justitie die officieel niet aan waarheidsvinding te hoeven doen..onderzoeken gebasseert op feiten…Er werkt nog steeds een verdachte pedofiel Joris Demmink bij Justitie en word beschermt al jaren door Hirsch Ballin die al eerder moest aftreden als minister van justitie wegens de IRT…..HEKELT? Wij Ouders en Kinderen HEKELT de Justitie in Nederland.

    Like

Reacties zijn gesloten.