Bling Bling Jack


Deze blog werd stiekem al eerder gepubliceerd op mijn oude blog. Precies twee jaar geleden.

Zo af en toe doet een busritje de mens goed. Zo af en toe dan. Met de fiets gaan is een fijne afwisseling. Zo ging ik donderdag vrolijk werken. Na het werken, een uurtje of 9, ging ik op weg naar de bushalte. Bij de bushalte stond een jongen. Met een bekend gezicht. Maar omdat een van de meest foute openingszinnen ‘Hé, ken ik jou niet ergens van?’ is, besloot ik wijselijk mijn mond te houden. Ik kende hem echt ergens van, maar waarvan bleef me een raadsel. Daar kon ik mooi tijdens mijn busritje over nadenken.

Toen mijn bus, weer eens veel te laat, eraan kwam, sprong ik naar binnen om een plekje te veroveren. Als de winkels op donderdagavond dichtgaan, is het altijd megadruk bus 2. Omdat zowel Hoogland als Nieuwland naar de gewenste bestemming verplaatst moet worden. Achter in de bus vond ik een plekje waar ik de hele bus in de gaten kon houden. Ik was de jongen inmiddels alweer vergeten.

Niet gek veel later, eigenlijk nog niet eens een minuut later, sprong een jongen met een bekend gezicht de bus in. Het was de jongen van de bushalte. Hij keek me eventjes aan en ging toen verveeld op de plek tegenover me zitten.

Ik keek hem nog eens goed aan, ik zou hem toch nooit meer zien, en ik moest weten waar ik hem van kende. Hij had bling bling in zijn oor, en ook zijn handen waren versierd met glimmende ringen. Vandaar dat de eerste naam die bij me opkwam Jack was. Bling Bling Jack. De reden was simpel. Hij had bling bling, en Jack is een coole naam.

Hij keek me nog eens aan, en ik keek nog eens terug. Zijn huid was onnatuurlijk bruin, dus een zonnebankje kwam er regelmatig aan te pas. Ook zijn perfect gestylde haar loog er niet om dat hij toch redelijk ijdel was. Moet ook wel in een kledingwinkel. Dat was het! Hij werkte bij de Chasin’ om de hoek! Vandaar dat ik zijn onvergetelijke doch knappe hoofd nog herkende.

Benieuwd waar hij woonde, hield ik vanuit mijn ooghoeken in de gaten waar hij uitstapte. Wanneer ik stiekem zijn schattige hoofd probeerde te bekijken, keek hij nét mijn kant op, waardoor het niet geheel onopvallend moet zijn geweest dat ik hem in de gaten hield. Bij de snackbar stapte hij uit. Om dat ik op de achterste bank zat keek ik nog eens naar buiten. Geïnteresseerd keek ik waar hij heenliep. Totdat ik bedacht dat ik in een bus zat die geen reclame achterop had, waardoor hij waarschijnlijk geamuseerd zag dat ik hem nog eens flink nastaarde. Snel draaide ik me om. Hij heeft nu vast een slecht beeld van het meisje uit de bus…

4 Reacties op “Bling Bling Jack

Reacties zijn gesloten.