Lieve Blog,


Na een lekker paasweekend, maandag heb ik helemaal niks gedaan, kon de week weer beginnen. De week begon gelukkig dinsdag pas. Maar wel meteen met een dag hard werken. Ik had mezelf voorgenomen om die week te gaan zwemmen. Toen ik dinsdagavond mijn tijd zat te vullen tot het zwembad open was, sprak ik Monica zoals vaak genoeg op MSN. Ik vroeg hoe het ging, en toen meldde ze me iets frappants. Ik zit dus op een studentenvereniging enzo, een kleintje, en dan is het de bedoeling dat je elkaar als bevriende vereniging zo nu en dan ontvoert. Dat dacht de vereniging in Dronten dus ook, en die besloten Sietse, Monica’s huisgenoot te ontvoeren toen ze een maaltijd in de voortuin nuttigden. En ja, dan moet je dus met een grote groep komen om de ontvoerde persoon op te halen. Christel, Rianne en ik besloten ook te gaan. Met z’n drieën naar Dronten, ’t was best een enge reis.

Nadat we gelukkig veilig thuis waren gekomen, was het al sneller dan de bedoeling woensdagochtend. Om een uur of twaalf scheen het zonnetje zo verleidelijk door het raam dat ik besloot ervan te genieten. Samen met Monica hebben we uren in de tuin gezeten, en eigenlijk helemaal niks gedaan. Donderdag bestond wederom uit werk, en daarna een feestje in Deventer. Ik zou bij Annelien slapen, die ken ik al sinds groep 4, maar verhuisde halverwege de eerste klas naar CuraÇao, kwam terug en ging niet veel later naar Deventer. Om drie uur wilde Annelien wel naar huis, en zouden we na ons drankje weggaan. Uiteindelijk werden dat nog drie drankjes, wat ervoor zorgde dat we om half vijf buiten stonden. Ik had nog steeds honger, dus ik liep de Donerix binnen die tot vijf uur open behoort te zijn. Ik stond binnen om mijn bestelling op te nemen toen de man achter de kassa zei dat hij dicht was. Boos gingen Annelien op weg naar huis. Halverwege zakte ik door haar bagagedrager heen, en moesten we lopen. We hebben onszelf getroost met suikerbrood en plakjes kaas, de enige eetbare dingen nog in huis.

Vrijdag heb ik bij daglicht Annelien’s huis bekeken, en ben ik op weg naar huis gegaan. Na een paar uurtjes slapen thuis ben ik, wat een verrassing, naar Monica gegaan. Samen met Marloes hebben we ellenlange filosofische gesprekken gevoerd. Tot twaalf uur, toen waren we zo moe dat we maar besloten te slapen. Dat moest ook wel, want de volgende ochtend moest ik me om kwart over tien op de Vechtsebanen bevinden om mijn toelatingstoets voor Journalistiek te maken. Ik zal daar nooit meer gewoon kunnen schaatsen of bowlen. De toets leek me prima te gaan, maar dan moet het ook nog goed genoeg zijn. Het was eng, en nu kan ik alleen maar wachten. Badend in zweet wakker worden enzo.

Gelukkig kon ik ’s avonds lekker bij Rianne de hele avond RTL 4 kijken. Een soort ladies night zonder logeren, nou ja, voor mij wel, maar voor de rest niet, en dan ook zonder chocola. Gewoon met wijn en chips en RTL 4. Een prima afsluiter van de week, leek me zo. Benieuwd wat me volgende week weer te wachten staat.

Liefs, en slaap lekker,

2 Reacties op “Lieve Blog,

Reacties zijn gesloten.