Narcisten en andere schrijvers.


Ik ben gewoon een ontzettende narcist. Eigenlijk iedere fanatieke blogger c.q. twitteraar is een ontzettende narcist. Maar dat terzijde. Vandaar dit stukje van Winnie. En ze is getalenteerder dan ze denkt. Oh ja, noot van de redactie: ik vind Cynthia Schultz niet leuk. En daarom mag ik Leon Verdonschot maar al te graag. Voor toelichting, zie Winnie’s column. Ik ben je dankbaar, Winnie.

Door Winnie Hansen.
Ik heb een passie voor mensen met een schrijftalent. En een schrijftalent heb je in mijn ogen niet zomaar. De column moet vlot en hilarisch zijn. Twee eisen, waarvan meestal altijd wel eentje ontbreekt. Het is dan ook niet raar dat ik vandaag pas de derde persoon heb gevonden die aan deze eisen voldoet.

De eerste persoon die aan deze eisen voldeed, naar mijn mening, is ondertussen alweer gestopt met bloggen en de tweede persoon is Ingelise. Ik leerde haar kennen via fashiondiva.nl. Een website waar ik in die tijd voor schreef en tegenwoordig niet meer bestaat. Ingelise kwam ‘het team’ versterken door de lezers iedere maandag te verrassen met een column.

Zelf heb ik het schrijven niet in mijn bloed of genen, deze column heb ik voordat jij hem las ook wel vijf keer herschreven. Mijn inspiratiebron is heel groot, maar om dat nou op virtueel papier te krijgen. Nee, dan ben je toch aan het verkeerde adres. Ingelise daarentegen schrijft twintig columns over het OV en dat blijft gewoon interessant. Een eigenschap die ik niet bezit en daaruit is mijn voorliefde voor mensen met een schrijftalent ontstaan.

Genoeg gepraat, nu gaan we de titel eens verklaren. Leon Verdonschot. Een naam waar ik nog nooit van gehoord had tot vandaag. Ik las een column van hem over Cynthia Schultz (MissLipgloss.nl red.) die in de nieuwe Revu is verschenen en ik was verkocht. Wat een schrijfstijl, hilarisch! Ik ben drie keer gestopt met lezen om even te giechelen. Google vertelde me dat hij twitter had (wie tegenwoordig niet?) en dat hij geboren is in Geleen. Laat ik daar nou net een straat vandaan wonen. Google vergrootte mijn enthousiasme en met mijn WinnieVodka twitteraccount, maakte ik snel een tweet gericht aan hem.

Aangezien ik Ingelise’s schrijfstijl geweldig vind (een van de drie) en jullie heus niet voor niets al deze stukjes van haar lezen, vond ik dat jullie moesten horen over Leon Verdonschot. Al dagen voel ik me niet lekker, hij heeft me gewoon even beter gemaakt!

De column heb ik gelezen via de hyvespagina van Cynthia Schultz en volgens mij kan je hem nergens anders lezen dan in de nieuwe Revu. Ik heb de foto van de column in ieder geval opgeslagen.

5 Reacties op “Narcisten en andere schrijvers.

  1. Pingback: Tweets that mention Narcisten en andere schrijvers. « De gebundelde verhalen van Ingelise -- Topsy.com·

  2. Dankjewel! Er staat alleen een klein foutje in. Er staat ‘vandaag’ ipv vandaan. In de derde alinea van boven.

    Like

Reacties zijn gesloten.