De geneugten des levens.


Ik ben zo’n lijstje-meisje. Ik houd van lijstjes maken. Niet zozeer to do-lijstjes, die doe ik namelijk nooit, maar wel gewoon lijstjes. Daarom even een lijstje met de geneugten des levens. Vul gerust aan.

  1. Door de knisperende herfstblaadjes lopen
  2. Een koud biertje op een warme zomerdag
  3. Warme chocolademelk met slagroom op een koude winterdag
  4. De geur van nieuwe schoenen
  5. Croissantjes
  6. De zonneschijn die na regen komt
  7. Zuivere vioolmuziek
  8. Amelie Poulain
  9. Je eigen bed
  10. Een opgeruimd en schoongemaakt huis
  11. Een warme douche
  12. Het huis verven
  13. Rode wijn, toastjes met brie, olijven, Japanse mix en een goede film
  14. Een oud familiealbum doorkijken
  15. Over het strand lopen. In het donker met heel veel wind

Foto

8 Reacties op “De geneugten des levens.

  1. Een vondst doen op een rommelmarkt.
    Op internet dingen bekijken die ik nooit ga kopen.
    Na een drukke dag helemaal alleen zijn in stilte.
    Fietsen in de kou, maar wél met wind mee.
    Wanneer je heel erg dorst hebt nog twee slokken water in het flesje onderin je tas vinden.
    Een biljet van tien euro vinden in je oude jas van vorig jaar.
    Onverwachts een flard klassieke muziek horen in een drukke straat, welke je dan niet kunt identificeren maar wel herkent.
    Je datgene herinneren, wat je eerder even kwijt was.
    Natte kleding verwisselen voor droge kleding zonder jezelf verder af te drogen.
    Onder twee dekens liggen terwijl de wind heel hard waait aan de andere kant van het glas.

    Ik ga weer van dat laatste genieten. :)

    Like

  2. De geur van gemaaid gras ruik ik liever niet met mijn hooikoorts en alle andere allergieën.
    Ik wil er wel even erbij vermelden, dat het de geur van lederen schoenen moet zijn, aangezien plastic nieuwe schoenen nogal stinken. Amelie Poulain zou ik er direct afgooien! En de chocolademelk vervangen door een latte macchiato met cacao poeder.

    Like

  3. Wat dacht je van versgebakken, nog wat warm brood; de geur van gemaaid gras; in een warm land zijn en weten dat het de hele dag mooi weer zal zijn…

    Like

Reacties zijn gesloten.