Open brief aan Connexxion (hij zit in jullie mailbox!)


Degenen die vanochtend ten onrechte betaald hebben: klachten indienen kan hierrr. Vergeet je abonnementsgegevens niet zodat Connexxion kan controleren.

Geachte meneer, mevrouw,

een student heeft dankzij een besluit van de overheid een aantal jaar geleden recht op gratis reizen in het weekend of doordeweeks. Na de invoering van de OV-chipkaart leverde dit inderdaad wat problemen op omdat een aantal studenten altijd gratis reisde, maar dit is inmiddels helemaal opgelost. Hoe lang deze regeling nog van kracht blijft is na het nieuwe kabinet nog maar de vraag, maar als student HBO Journalistiek, eerstejaars aan de Hogeschool Utrecht mocht u dat willen controleren, heb ik dus ook recht op gratis reizen. Mijn abonnement is een week abonnement wat betekent dat ik op woensdag, voor of na negen uur gewoon gratis mag reizen. Helaas is dit woensdag 1 december niet het geval geweest. In Amersfoort heb ik de bus van 9:06 genomen. Deze bus kwam overigens om 9:09, maar goed, ik ben niet anders van u gewend dan dat u te laat komt. Ik nam bus 2, stapte op bij bushalte Leverkruid. In principe leek hier niets aan de hand toen ik incheckte, behalve dat het wat frappant was dat de incheckautomaat mij een “Goede reis” wenste. Dit ben ik niet gewend van de incheckautomaten. De bus kwam uiteraard ook te laat aan op het centraal station, station Amersfoort waar ik keurig uitcheckte. Hier bleek ik precies €1,90 betaald te hebben voor de rit. Dat kan natuurlijk niet kloppen. In eerste instantie wilde ik DUO de schuld geven, maar na wat research bij de NS bleek dit compleet uw schuld te zijn. Graag ontvang ik daarom voor het eind van deze week €1,90 op mijn bankrekening. Onderaan de brief kunt u al mijn gegevens vinden.

Ik hoop van harte dat dit niet weer gebeurt. Het kost u alleen maar extra werk als ik mijn onterecht betaalde ritjes steeds kom declareren. De GVU was namelijk compleet op de hoogte van de storing waardoor ik dus niet hoefde te betalen in Utrecht. Ik ga er vanuit dat u en uw buschauffeurs de volgende keer ook gewoon op de hoogte zijn.

Alvast mijn hartelijke dank voor de declaratie!

Met vriendelijke groet,

Ingelise de Vries

8 Reacties op “Open brief aan Connexxion (hij zit in jullie mailbox!)

Reacties zijn gesloten.