Vanavond is het feest.


Vanavond is het afscheidsfeest van de wereld. Afscheid van de 3 miljoen échte gelovigen, de uitverkorenen. Slechts twee procent van de wereldbevolking blijft bij elkaar. En wij als de overige procenten? Wij zijn de pineut. En flink ook.

Want wie heeft het niet gehoord. Zaterdag 21 mei vergaat de wereld. Stations hangen er vol mee. Door middel van een aardbeving. Eentje die overal, in iedere tijdzone om 18.00 zal plaatsvinden. (Hoe dan?) We kunnen zaterdag dus nog mooi eventjes lekker uitkateren voordat we 156 dagen keihard gestraft zullen worden voor al onze zonden. En dan 21 oktober 2011 gaat de wereld eraan. Kapot. Vernietigd. Dat roept evangelist Harold Camping. Hij is inmiddels 89. Groot gelijk, als ik dan nog niet dood ben zou ik ook willen dat de wereld vergaat. Hij is al een tijdje hoopvol dat de Dag des Heren zal komen. In 1994 riep hij hetzelfde. In 1994 zouden we ook allemaal doodgaan. Toen kreeg hij geen gelijk. Beetje logisch ook wel.

Maar hé, wie weet krijg hij nu wel gelijk. Wat dan? Dan hebben we straks allemaal een probleem. Tenzij we natuurlijk Harold-volgers zijn. Dat betekent dat we maar eens flink moeten genieten vanavond. Seks, drugs en rock ’n roll. Keihard knallen. Alles doen wat we nog op onze bucketlist hadden staan. In mijn geval overigens wordt dat lastig, want tegen de tijd dat ik in New York ben aangekomen vergaat de wereld al. Ik houd het dus bij Nederland. Ik ga zuipen. Mijn geld verbrassen. Ijdel zijn. Me laten versieren, begeren. Me verlekkeren aan allerlei dure spullen. Mijn lust bevredigen en me onzedelijk voordoen. Eten. Zoveel mogelijk. Lui zijn. Nergens meer voor werken. Want ja, als ik dan toch niet gered word, kan ik nog maar beter even van mijn laatste momenten op aarde genieten. De zeven zonden begaan. Ze lijken zo aantrekkelijk. Ik geloof niet dat de wereld morgen vergaat, dus ik word niet gered áls de wereld morgen wel echt vergaat.

Vanavond wordt het feest. Wij, met z’n allen. Wij, heidenen. We gaan knallen. Dingen doen die we nooit zouden doen. Want morgen is alles over. Morgen om 18.00 begint onze straf van 156 dagen. Of we nou goed doen of niet. Tja. Ik denk dat het enige waar God mij morgen mee straft een ontzettende kater en een enorm schaamtegevoel is.

5 Reacties op “Vanavond is het feest.

  1. @ Mark: niks mis met gelovigen en gay zijn.

    Geweldig dat iemand zo’n voorspelling doet haha, kan er wel om lachen. Ik ga morgen de hel in en laat me daar tattoëren.

    Like

Reacties zijn gesloten.