BNN.FM: Planking.


Deze column werd voorgelezen tijdens de radioshow van Vera Siemons op BNN.FM, 21 mei 2011.

Het nieuws van de afgelopen week was niet onze grote vriend Dominique Strauss-Kahn en zijn kamermeisje, maar de nieuwe rage ‘planking’. Ofwel: planken. Planken houdt eigenlijk niet meer in dan de naam zegt, namelijk de houding van een plank aannemen. Met je neus naar beneden. En dan een foto laten maken op zo origineel mogelijke plek. Er zijn mensen die het dan weer proberen op de railing van hun balkon op de zevende verdieping. Suicidaal vond ik een beter woord, maar de media brachten het als planking. Ik moet toegeven: het is beter dan swaffelen, maar daar zag ik het nut niet zo van in. Bij planken nog wel enigszins.

Niet dat het zo ontzettend spannend is om met je neus tegen een willekeurig grondoppervlak te liggen. Lekker in een weiland met je neus in de koeienstront. Nee. Spannender is de houding die men aanneemt. Er is namelijk geen betere manier om ongegeneerd iemands billen te bekijken. Planken is voor deze vleeskeuring uitermate geschikt. Ik ben een billenmeisje. Borsten doen me niet zoveel. Logisch natuurlijk, mannen hebben als het goed is ook helemaal geen borsten. Sommige wel, maar dat is een ander verhaal. Bij planken is het zo dat de silhouet van de man, plankende vrouwen zij niet zo interessant, uiterst goed te analyseren valt. Heeft hij een Quasimodobobbel op zijn rug, een holle rug, een mooie kont en geen korte beentjes? In één oogopslag weet je meteen wat je in huis haalt met de plankende man in kwestie.

Ik stel dan ook voor dat we de rage planken flink uitbreiden. Niet zozeer op sociale netwerken als Facebook, er is inderdaad een facebookcommunity voor plankende mensen. Maar ook gewoon in de kroeg. Op de dansvloer. Misschien zelfs op de werkvloer. Gewoon, zodat de kont even goed geanalyseerd kan worden. Ongegeneerd. Planking. Er zit best wel wat in.

Foto.

2 Reacties op “BNN.FM: Planking.

  1. Pingback: BNN.FM: Planking. « De gebundelde verhalen van Ingelise·

  2. ‘Geen korte benen?’ Zijn lange benen mooi dan bij mannen?

    Verder zie ik het nut van planking toch niet echt in, maargoed.

    Like

Reacties zijn gesloten.