Modedejaap.nl: Pyjamaparty.


De afgelopen maanden, jaren, decennia hebben we al heel wat trends voorbij zien komen die niet voor herhaling vatbaar zijn. Zo hadden we ooit de wespentaille. Jezelf lekker insnoeren zodat je niet meer kan ademen. Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden. We hebben de ingewikkelde kapsels gehad, à la Marilyn Monroe. Leuk, maar niet praktisch in deze overhaaste maatschappij. De wijde broeken in de discotijd. Fietste men toen ook al zoveel? En nou ja, de afgelopen jaren waren ook niet altijd even succesvol.

Niet dat we daar wat van leren. We gaan gewoon lekker door. Ik noem de succesvolle legging zonder rokje met een net te kort shirt erboven. Blubberkonten in een te strakke legging gehesen in de hoop modieus te zijn. Mislukt. Ik noem de Uggs. Het lijkt me dat ik daar niet meer over hoef te zeggen. De laatste keer dat ik dat overigens deed, kreeg ik prachtig geformuleerde en slecht gespelde bedreigingen naar mijn hoofd. Fashion is a bitch.

Lees verder op Mode.dejaap.nl.

Beeld

