#Instafood: Rucolarisotto met cherrytomaatjes


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Deze week: deze héérlijke rucolarisotto gebaseerd op een recept van Ik ben Iris niet voor drie kleine of twee grote eters.
rucolarisotto

Nodig:

– Twee teentjes knoflook
– Een liter groentebouillon
– 75 gram rucola
– Een ui
– 200 gram risottorijst
– 15 cherrytomaatjes (gehalveerd)
– Een bakje champignons (in plakjes)
– Een half potje zwarte olijven in plakjes

Hoe?

Een unicum: voor deze risotto heb ik exact het recept gevolgd. Alleen de ingredientenlijst heb ik wat aangepast. Lees hier hoe je de risotto het beste kunt bereiden.

Als de risotto klaar is volgens het recept van Iris, is het tijd om de olijven door de rijst te roeren. Zorg dat je tijdens het maken van de risotto de champignons hebt gesneden. Bak ze zo’n tien minuten op middelhoog vuur zonder olie in een koekenpan. Zodra ze bruin en geslonken zijn, kunnen ze tegelijk met de olijven door de risotto.

Vergeet niet de Instagrammen!

Recept via Ikbenirisniet.nl

