Zinvloed.nl: Foodies, stop met het demoniseren van eten!


Toen ik bijna zeven jaar geleden in Utrecht ging studeren, wilde ik bij een studentenvereniging. Een sociaal vangnet, veel contacten om een kamer te vinden en bijbelstudies. Ik koos voor Ultrajectum, een vereniging met zo’n 60 leden. Af en toe volg ik nog steeds bijbelstudie met deze mensen. Het is namelijk best een leuk clubje en velen zijn niet bang zelf na te denken, kritisch te zijn of juist hun in mijn ogen conservatieve mening te verdedigen. Het levert prettige discussies op die ruimte geven om na te denken.

Voor we beginnen, eten we altijd samen. Een paar weken terug stelde ik mezelf beschikbaar om een maaltijd in elkaar te draaien voor tien man. Koken is één van mijn favoriete bezigheden, lekker stigmatiserend als vrouw in een christelijk gezelschap. Voor een heerlijke maaltijd voor tien man (alvast oefenen voor als ik straks flink geworpen heb) draai ik mijn hand niet om. Dacht ik.

Lees verder op Zinvloed.

