Zinvloed: Vertel mij niet hoe ik met mijn lichaam om moet gaan #hormonen


We mogen eindelijk ons voedsel weer koken, inmiddels zijn we er over uit dat gluten voor het grootste gedeelte van de bevolking niet schadelijk zijn en dat detoxen juist helemaal niet goed voor je is. Maar de hype hoe ik met mijn lichaam om moet gaan, is nog lang niet over. Naast #bodyshaming (je bent altijd te dik of te dun), lijkt er een ware heksenjacht begonnen op de pil.

Al een tijdje zie ik geregeld op persoonlijke blogs van willekeurige vrouwen posts voorbij komen over stoppen met de pil en andere op hormonen gebaseerde anticonceptie. Persoonlijkheden veranderen, een verdubbeld libido, ‘een waas in het hoofd trekt op’ en je lichaam zou ineens weer als jouw lichaam voelen. Dat komt allemaal door hormonen. Als je de pil slikt, slik je onnatuurlijke hormonen. Daarom raak je niet zwanger en kun je je ongesteldheid reguleren.

Lees verder op zinvloed.nl

