Nieuwe muziek, nu mét beeld


Iedere week komen er weer talloze nieuwe clips uit. Ik zet mijn favorieten elke week op een rij. Omdat ik de band tof vind, de clip fantastisch of het nummer gewoon aandacht verdient.

Pharrell Williams – Freedom

Op Pinkpop had Pharrell de zware taak de Foo Fighters te vervangen. Hij opende en sloot af met het nieuwe nummer Freedom, dat toen nog bijna nergens te horen was. Het enige nummer dat me naast de N.E.R.D-nummers écht iets deed. En nu is er eindelijk een – overigens prachtige – clip bij.

George Ezra

Ook op Pinkpop: George Ezra. Het podium en publiek wat te groot voor de jonge zanger, maar ik heb er alle vertrouwen in dat hij het in een kleine setting veel beter doet. En daarbij heb ik het album grijs gedraaid, het is nou eenmaal een hele fijne popplaat. En bij Barcelona zit tegenwoordig een clip.

Mumford & Sons – Ditmas

De reacties op de nieuwe plaat van Mumford & Sons zijn nogal wisselend, en in mijn omgeving veelal negatief. Begrijpelijk, de band slaat een hele nieuwe weg in, en neigt meer naar indiepop. Maar ergens hoor je dat Mumford & Sons-geluid nog steeds terug. Ik kan het wel waarderen. Zeker met zo’n mooie clip erbij.

Mini Mansions – Cheap Leather

Dankzij de clip heb je het idee dat je naar een jaren 80-band a la A-ha zit te kijken. Maar het valt allemaal mee. De Mini Mansions maakt fijne electronische pop, minder psychedelisch dan MGMT, meer een opgesynthesizerd geluid dat Jett Rebel ook maakt.

Een Reactie op “Nieuwe muziek, nu mét beeld

Reacties zijn gesloten.