Nieuwe muziek, nu mét beeld


Iedere week komen er weer talloze nieuwe clips uit. Ik zet mijn favorieten elke woensdag op een rij. Omdat ik de band tof vind, de clip fantastisch of het nummer gewoon aandacht verdient.

Foals – Mountain at my Gates

Als je echt onwijs heel erg enorm gek bent op Foals, en dan vooral de jongens, dan vind je dit helemaal tof. Deze interactieve clip laat je de band heel erg vaak zien. Daarbij is het een tof liedje. En niet uit te leggen, dus check het zelf maar.

Conway – Attack

Ze heeft net een EP uit die in zijn geheel op haar YouTube-account staat, maar toch was het ’t nummer Attack dat mijn aandacht trok. Het nummer komt van haar eerste EP uit 2014 maar heeft nu ook een clip. Vrij hard, en dat in combinatie met die lage maar krachtige stem is wat mij betreft fantastisch.

Electric Tears – Don’t Ask Me Why

De titel van het liedje geldt ook een beetje voor de clip. Maar het nummer is heerlijk.

Unknown Mortal Orchestra – Ur Life One Night

Het idee voor deze clip was ‘iets abstracts creëren’. Dat is ze gelukt. Misschien zelfs wel een beetje spacend. Ik ga deze clip in ieder geval nog een keer of zes bekijken.

Melanie Martinez – Sippy Cup

Zowel de tekst als de clip van dit nummer zijn wat absurd. Maar dat maakt het alleen maar interessanter.

