Nieuwe muziek, nu mét beeld


Iedere week komen er weer talloze nieuwe clips uit. Ik zet mijn favorieten elke woensdag op een rij. Omdat ik de band tof vind, de clip fantastisch of het nummer gewoon aandacht verdient.

Tame Impala – Let It Happen

Dat de muziek van Tame Impala heerlijk is, beweerde ik al eerder. Nu is Let It Happen ook nog eens geïllustreerd met een ietwat surrealistische clip. En niet vergeten: zondag in de Heineken op Lowlands!

Lana Del Rey – High By The Beach

Hoewel ik nog steeds een hekel heb aan dat gedweep met depressiviteit, moet ik zeggen dat Lana me voor de tweede keer weet te verrassen. Young & Beautiful staat al in mijn playlist, High on the Beach ga ik daar aan toevoegen. Incluis prachtige clip.

Bastille – Laura Palmer

Ook op Lowlands: Bastille. De single Laura Palmer komt al van Bad Blood in 2013, maar dit is een nieuwe, bijna akoestische versie. Incluis nieuw clipje natuurlijk.

CHVRCHES – Leave A Trace

Als er een nieuw album aankomt, brengen de meeste bands eerst nog een single uit. CHVRCHES doet dat ook, om je alvast te laten proeven aan het album dat 25 september komt. Ik ben nu best benieuwd.

