Tinder: ‘Mag ik coke van je billen snuiven?’


Op Lowlands heb ik me voor het eerst gewaagd aan speeddaten. Speeddaten is een soort offline Tinder. In slechts één oogopslag en een gesprek van drie minuten moet je beslissen of een match bent met iemand of niet. Helaas is er nog steeds niet bekend met wie ik een match had. Waarschijnlijk had ik gewoon geen matches. Ik ben offline veel minder leuk.

De Lowlands-app voorzag bezoekers ook van een soort Tinder. Ik besloot me eraan te wagen. De app deed het niet opperbest op mijn telefoon, wat resulteerde in nul matches en een tweet van iemand die bij de Douwe Egberts-tent stond, de plek waar gedate kon worden. Na een heel weekend Lowlands zonder matches, besloot ik mijn ego te compenseren met de echte Tinder. Ik heb wel eens betere ideeën gehad.

Links swipen

Bos en Lommer, daar resideer ik tegenwoordig, is niet verkeerd qua mannen. Dat had ik in het echte leven ook al wel geconstateerd. Maar, eigenwijs en verlegen als ik ben, besloot ik het bereik op 5 kilometer van mijn huis te zetten en de leeftijd van 26 tot 32. Ik dacht dat ik het daarmee wel een beetje beperkte. Er blijken nog steeds heel veel mensen op Tinder te zitten.

Ook dacht ik dat ik kieskeurig was. Petjes achterstevoren, foto’s op rare verkleedfeestjes, corpsballen, gewone ballen, extreem gespierde mannen (over het algemeen niet terug te herleiden naar het hoofd dat erbij zou horen), ogenschijnlijke schoffies en blonde mannen swipe ik naar links. Binnen drie dagen zat ik over de 100 matches. Zo kieskeurig ben ik dus helemaal niet. Ik overweeg inmiddels een kattenvrouwtje te worden, allergisch of niet.

Dametje

Dan komt hetgeen dat net zo ellendig is als speeddaten: je moet met elkaar gaan converseren. Het scheelt dat het gros van de mannen nooit reageert. Misschien had ik een gevoelig onderwerp als “friet of patat?” ook niet moeten aansnijden. Levert frictie op. Nadat iemand antwoordde met “Both” en ik “Why?” vroeg, werd de match opgeheven. Gevoelig onderwerp.

Van de mannen bij wie het wel een gesprek opleverde, blijkt een groot gedeelte intens dom, drugs- of seksverslaafd. Of alledrie. Een knul die bij ‘een groot advocatenkantoor op de Zuidas’ werkte, vond iedereen behalve zichzelf maar lui en niet ambitieus. Hij beweerde dan ook dat zijn 6,5 jaar studie bewees dat hij ambitieus was. Daarna volgde een neerbuigend “Dametje” en nog meer opmerkingen waaruit ik opmaakte dat hij er waarschijnlijk vanuit gaat dat vrouwen nog steeds babyfabrieken zijn en de hele dag in de keuken staan om heerlijk geurende appeltaarten te bakken. Blijkt maar weer dat ieder zijn eigen invulling van romantiek heeft. In het echte leven had ik hem waarschijnlijk fysiek naar links geswiped.

Coke

Ook “klein prinsesje” passeerde de revue. Gelukkig wist ik inmiddels dat je matches kunt opheffen. Ik was blij dat ik zo vlot achter die functie was. Een functie die ik mis in het echte leven. Sowieso lijkt het me best handig om sommige mensen naar links te kunnen swipen als ze je willen aanspreken. Er volgde al snel een begaafder gesprek. Mijn match uit New Jersey, daar hadden al alarmbellen af moeten gaan, opende met: “I want to do cocaine off your ass… you in?”
“Nope.”
“Wanna get high and have some mind blowing orgasms?”
“Not really”
“Ok. Where should I go?”
“Waterkant. It’s nice. And you’re close.”
“Can I do cocaine there?”
“Not from a girls ass.”
“Listen, it’s a joke.” Stilte. “I’m semi-serious. Is it too much to ask for? I’m semi-serious. If the opportunity arises, I’ll be 100% serious. But it’s a joke.” De wanhoop droop van de letters af.

Er volgde nog één gesprek. Het lukte mijn match hem niet meteen al belachelijk te vinden en een relatief leuk gesprek te hebben. Ik ben niet onwijs goed in Tinder en vergat mijn berichten steeds te checken. “Zal ik je dan maar gewoon mijn nummer geven?” Daarmee eindigde mijn Tinderavontuur voorlopig. Ik ben nog helemaal niet klaar voor mijn eerste Tinderdate.

Beeld: Shutterstock

6 Reacties op “Tinder: ‘Mag ik coke van je billen snuiven?’

  1. Hahaha, super herkenbaar! Ik heb het laatst ook weer geïnstalleerd en Jezus, de berichten die je krijgt.. “Ik hou van grote borsten en dikke benen, heb jij dat?”, “mag ik je nummer, dan kan ik je leuke foto’s sturen” of “hier is mijn adres, kom je langs?” Pffff, denken mannen dan echt dat wij zo makkelijk zijn?
    Overigens heb ik nu wel een hele leuke match waar ik al een paar weken veel mee app, dus wie weet is Tinder toch wél leuk..

    Liked by 1 persoon

  2. Hahaha! Ik woon verre van in Amsterdam, maar afgaande op de foto’s is daar toch het meest aan eye candy te vinden.

    Ik hoor erg veel mensen die heel positief zijn over Tinder. Heb het zelf ook genomen, om er eens rond te kijken. Denk dat het voor mij ook niets is. Maar de rare voorstellen heb ik gelukkig niet meegemaakt!

    Liked by 1 persoon

  3. Hahahaha omg al die foute types. Ik heb een vriendin die ook tinderde, erg veel. Maar echt het is meer “shall we get it on?” App dan eentje om echt een leuke man te vinden. Zelfs de meest nette broekies die bij banken werken en dergelijke worden op die app wanhopig. Echt heel wanhopig/stalkerig. Ik zou zeggen; ga lekker naar de kroeg :D en vind iemand die bij voorbaat je al drankjes aanbied.
    XXXXX

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.