Nieuwe muziek, nu mét beeld


Iedere week komen er weer talloze nieuwe clips uit. Ik zet mijn favorieten elke woensdag op een rij. Omdat ik de band tof vind, de clip fantastisch of het nummer gewoon aandacht verdient.

Frank Turner – Josephine

Ik beschreef al een paar keer eerder waarom Frank Turner het luisteren waard is. En daar brengt hij nieuw beeld bij. Het nummer Josephine is voorzien van een simpele doch prachtige clip.

Nothing But Thieves – Wake Up Call

“Zou nog wel eens groot kunnen worden”, is de prognose die ik kreeg toegefluisterd. Wel, dan geef ik het maar een kans. Ze stonden al op Lowlands en zijn inmiddels opgepikt door 3FM. Terecht, heerlijk bandje.

Nimmo – Dilute This

Ze hebben een nogal Duits geluid, maar ze zijn toch echt Engels. Ze vallen een beetje in de categorie Years & Years, maar dan een stuk minder gepolijst. Dansbaar én luisterbaar. Op Spotify kun je drie nummers vinden. Hopelijk komt daar snel verandering in.

Bewilder – The Unknown

Een beetje wegdromen kan bij Bewilder. The Unknown is niet alleen een dromerig liedje, de clip draagt er visueel ook flink aan bij. Hoef je eens niet je ogen dicht te doen om vol te genieten.

Meat Wave – Cosmic Zoo

Ook zo’n spiksplinternieuw bandje. Meat Wave klinkt een beetje als een jonge, onbezonnen versie van de Foo Fighters. Maar op de nieuwste release net even wat wilder, punkier en een stuk minder volwassen. Maakt het overigens niet minder leuk.

Een Reactie op “Nieuwe muziek, nu mét beeld

Reacties zijn gesloten.