Nieuwe muziek, nu mét beeld


Iedere week komen er weer talloze nieuwe clips uit. Ik zet mijn favorieten elke woensdag op een rij. Omdat ik de band tof vind, de clip fantastisch of het nummer gewoon aandacht verdient.

De Staat – Witch Doctor

Aan het eind vraag je je gegarandeerd af wat je zojuist hebt gezien. Wat je hebt gehoord is vrij duidelijk: De Staat. Binnenkort gaan ze weer op tour, aanrader om live te zien!

Bootleg Betty – A Song called Wanda

Deze rockabilly band houdt zich niet alleen aan de stijl qua muziek, ook qua kleding zijn ze altijd piekfijn in stijl. En het zijn fantastische muzikanten. Dat wordt wel wat, met deze dames.

The Staves – Steady

Drie zusjes die heerlijke folky muziek maken. En weer een nieuw singletje uithebben. Benieuwd naar het verhaal van de dames? Lees mijn interview hier!

Faux Nom – Shapes and Patterns

Afgelopen Record Store Day hadden ze in Leiden hun allereerste optreden ooit. Nog geen half jaar later is de eerste clip een feit. Ze zijn briljant op elkaar ingespeeld. Laat het even op je inwerken. Binnenkort sta je hierop te dansen.

Sia – Alive

Goed, het is geen videoclip. Maar ik ben een onwijze Sia-fan, dus ik wil dit graag meteen delen. Dan maar geen videoclip. Het nummer was eigenlijk bestemd voor Adele, maar uiteindelijk heeft Sia het zelf gezongen. Met haar stem alles behalve een straf. Ondanks dat ‘ie bij Adele ook prachtig had geklonken.

