Nieuwe muziek, nu mét beeld


Iedere week komen er weer talloze nieuwe clips uit. Ik zet mijn favorieten elke woensdag op een rij. Omdat ik de band tof vind, de clip fantastisch of het nummer gewoon aandacht verdient.

Sam Smith – Writing’s On The Wall

De nieuwe James Bond komt eraan. 6 november is de film te zien, en dit is de soundtrack. Het oordeel laat ik aan jullie.

Disclosure – Magnets ft. Lorde

Lorde slaat de handen ineen met Disclosure en dat pakt eigenlijk best heel goed uit. Het nummer is misschien niet het meest ingenieuze nummer ooit, maar het ligt heerlijk in het gehoor. Oh, en de clip heeft een goed plot.

Imagine Dragons – Roots

Het duurde even, maar sinds Smoke + Mirrors kan ik Imagine Dragons ten zeerste waarderen. In deze clip krijgen we een stukje frontman Dan Reynolds’ kindertijd te zien.

Hurts – Wish

Meestal zijn ze van de hardere muziek, met flink wat 80’s-vibe erin. Maar met Wish houden ze het even wat rustiger.

Skylar Grey – Cannonball ft. X Ambassadors

Skylar Grey bundelt haar krachten met X Ambassadors. Ook dat pakt hartstikke goed uit. Ondanks het cliché hipstergefluit tussendoor.

