De flexplektest: Bagels & Beans in Haarlem


In samenwerking met Sprout, Asus en de NS test ik samen met vijf andere ondernemers welke flexwerkplekken nou het állerbeste zijn. Op de website kun je de voorlopige resultaten zien én jouw favoriete werkplek nomineren. Wie weet testen we die dan ook nog. Naast de objectieve test, vertel ik je ook graag mijn supersubjectieve mening. Deze week was ik bij Bagels & Beans in Haarlem.

Locatie

Haarlem is een prachtige stad. De Bagels & Beans ligt een klein kwartiertje lopen vanaf het station. Je kunt de bus pakken, maar het is veel leuker om even het loopje door de prachtige binnenstad te maken. Mits je je niet teveel laat verleiden door de talloze winkels.

Als je uiteindelijk een groot warenhuis bent gepasseerd, kom je uit in een rustig straatje. Daar ligt het koffiezaakje. Dat het in een rustig straatje ligt, is perfect. Niet constant de afleiding van mensen die langslopen, wel midden in de binnenstad.

Sfeer

Het is herfstvakantie dus er zitten veelal middelbare scholieren, moeders met dochters en ook heel wat moeders met kleine kinderen. Er heerst een beetje een huiskamersfeer. Er wordt gepraat, maar het is niet overdreven druk. Een beetje geroezemoes. Er wordt deze middag weinig gewerkt en vooral veel koffie gedronken en gegeten.

Eten en drinken

Ik heb geluncht en ging voor de sesamburger met kip van de Vegetarische Slager en teriyakisaus. Het enige nadeel daaraan is dat bagels lastig eten. Maar hé, wie zei dat we netjes moeten eten? De smaak is fantastisch. De kipstuckjes eet ik regelmatig en ik vind het lekkerder dan echte kip. Heerlijk mals. De saus maakt het compleet. Er zit ruim genoeg kip op om beide kanten van je bagel los op te eten.

Superhealthy als ik ben nam ik er een wortel-sinaasappel-gember-honingvaneenkoninginnebij-ennogwatherfstigssmoothie. Hij heet de Geen Stress! en is belachelijk lekker. Tip: goed roeren en niet proberen het laatste restje eruit te slurpen met je rietje. Gember is pittig en gaat onderin zitten. En verder schenken ze een prima espresso.

Personeel

Belachelijk vriendelijk. Niet opdringerig, wel oplettend en altijd vriendelijk. Heel erg prettig.

Wifi

Je moet wel even naar het wachtwoord vragen. Heel af en toe hapert de wifi even, maar om te bloggen is het prima. Je moet er geen grote bestanden mee gaan versturen.

Wat is jouw favoriete plekje in Haarlem?

