#Instafood: Courgettepasta met komkommersaus


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Deze week: #Instafood: Courgettepasta met komkommersaus voor ongeveer 1,5 persoon. De saus is genoeg voor twee, trouwens. Die heb ik de volgende dag opgegeten met noodles.

In het kader van ‘nieuwe dingen proberen’, deed ik een poging courgettepasta te maken. Dat klinkt zo fantastisch, supermegahealthy en bovendien is courgette één van mijn favoriete groente. Ik maakte de courgettepasta met een lekker frisse komkommersaus. De smaak? Prima. De structuur? Het is een soort soep geworden. De saus is voor herhaling vatbaar, maar dan wél met gewone pasta.

Nodig

– Een courgette per persoon
– Een bakje cherrytomaten
– Een groen pepertje (zonder zaadlijst, met als je van pittig houdt)
– Alfalfa
– Een beetje citroensap
– Een avocado
– Een komkommer
– Een handje verse basilicum
– Twee teentjes knoflook
– Zout en peper naar smaak
– Geroosterde pijnboompitjes

Hoe dan?

Gooi de avocado, komommer, basilicum, knoflook en een beetje peper en zout gesneden en wel in een blender of kom voor je staafmixer. Mix alles tot een gladde saus. Voeg er eventueel nog wat citroensap aantoe.

Rasp de courgette tot spaghettislierten of schaaf ze tot tagliatelle met je kaasschaaf. Of weeg pasta af voor twee personen en breng aan de kook tot het gaar is. Gooi de saus in een wokpan, roer je pasta er doorheen tot het warm is.

Halveer de tomaatjes en warm deze nog even mee met de saus. Breng op smaak met wat citroensap. Verdeel de pasta met de saus over de borden, garneer met alfalfa en pijnboompitjes en eventueel de schijfjes groene peper. Ik heb er ook nog wat veldsla bij gedaan. Zo makkelijk kan het zijn!

Vergeet niet te Instagrammen!

Recept via Simple Veganista.

