#Instafood: Vegan ‘kip’ kerrie


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Deze week: #Instafood: vegan ‘kip’ kerrie voor 4 personen.

Ik ben altijd voor nieuwe dingen proberen. En helemaal als het om vega(n) recepten gaat. Een mens moet een beetje experimenteren na al die jaren aardappels, groenten en vlees. (Ok, dat is niet waar, mijn kooktalent (talent?) heb ik van mijn moeder.) Ik waagde me aan de veganistische kip kerrie van de Vegetarische Slager. En eerlijk is eerlijk, hij is heerlijk. Ik heb de verhoudingen iets aangepast. En doperwtjes en tomaatjes toegevoegd aan het recept. Je kunt ‘m uiteraard ook gewoon met echte kip maken!

Nodig

– 2 doosjes vegetarische kip (Vivera of Vegetarische slager)
– 5 eetlepels kokosolie
– 1 ui
– 2 tenen knoflook
– 2 centimeter gember
– 3,5 eetlepels kerriepoeder
– 1 eetlepel agave
– 1 blik kokosmelk (400 gr) (Protip: check of je een blikopener hebt.)
– 1 pakje sojaroom
– 1 blokje groentenbouillon
– Een limoen
– 200 gram doperwten
– Tomaatjes
– Rijst
– Een beetje verse koriander bij het serveren

Hoe dan?

Het recept kun je vinden bij De Vegetarische Slager. Daar heb ik het tenslotte ook vandaan.

Vergeet niet te Instagrammen!

