Luistertip: Cage The Elephant – Tell Me I’m Pretty


Hoera! Kerst is voorbij dus de komende maanden zijn we weer verlost van de ellendige kerstliedjes. Tijd voor wat nieuws. Wat mij betreft rauw, alternatief en dansbaar zonder inwisselbaar te worden. Zoals Cage The Elephant.

De Amerikaanse band gaat al sinds 2006 mee en doet het inmiddels ook lekker in Nederland: de show van 24 februari in de Melkweg is stijf uitverkocht. En terecht, de mannen maken heerlijke rauw indierock. Bijna Brits. En dat is niet zo gek, nadat ze in 2007 een platencontract tekenden, vertrokken ze naar de hoofdstad van Engeland. Heeft ze geen windeieren gelegd.

Inmiddels zijn ze alweer toe aan het vijfde album, Tell Me I’m Pretty. Naast rauw zijn ze het best te beschrijven als imperfect. Het is nooit helemaal zuiver, en dat geeft extra charme aan de muziek. Soms zit er een vleugje melancholie in, het andere moment is het gewoon weer harde indie. Het verveeld in ieder geval geen moment.

Volgens mij kan die het prima doen op een festival als Down The Rabbit Hole. Ik hoop in ieder geval dat ik het volgende optreden van de band wél een kaartje heb.

