Acht keer mijn favoriete bloggers


Ik spam niet alleen al jaren het internet vol met mijn eigen troep, ik lees ook graag wat andere mensen online produceren. Regelmatig lees ik onwijs leuke blogs van medebloggers. En ik deel mijn favorieten graag met jullie.

Ik Ben Iris Niet

Duurzaam, vegetariër, ex-konijnenmama (en man, wat was ze een leuke), het klinkt allemaal wat mutsig. Maar moderne hippie Iris is alles behalve mutsig. Naast een leuke huisstijl en vooral ook goed geschreven artikelen, laat ik me toch met enige regelmaat verleiden tot haar duurzame propaganda op Ikbenirisniet.nl. En terecht ook.

Good Girls Company

Waar de meeste mamablogs gaan over hoe fantastisch zwangerschap, kinderen en het leven met een gezin zijn, is Josan vooral heel erg eerlijk op goodgirlscompany.nl. Over ongeplande zwangerschappen (is een kind dan ongewenst?), lievelingskinderen, lelijke baby’s, zelfbeeld, borstvoeding en spijt. En daarover is ze bloedeerlijk. Want het leven is niet altijd leuk. Gelukkig heel vaak ook wel, en dat lees je ook gewoon terug.

Vera Camilla

Volgens mij volg ik Vera ongeveer vanaf haar eerste post op web-log.nl. En wat ben ik blij dat ik d’r ben blijven volgen, want ze doet het nog steeds heel goed en elke post beter. Vera is geen visagist en claimt dat ook niet. Wel is ze een onwijs leuke blogger die, net als Josan, niet alleen de positieve dingen in haar leven bespreekt, maar ook heel eerlijk is over de negatieve dingen. Zoals haar angststoornis. En ondanks dat ik al jaren dezelfde mascara, eyeliner en lippenstift gebruik (en zelden een beautyproduct aanschaf), vind ik de beautyblogs leuk.

Aafke Romeijn

Aafke Romeijn is zangeres en muzikante, maar kan daarnaast ook heel goed schrijven. Niet alleen liedjes, ook blogs. Over eigenlijk alles waar ze zich druk om maakt. En of je het nou met d’r eens bent of niet, ze weet je vaak wel aan het denken te zetten. Of boos te maken. Of blij te maken. Nou ja, in ieder geval doet ze het goed.

Stellingdames

Voor uw stevigere opinie omtrent feminisme. Van het glazen plafond tot gender. De ene keer een kwalitatief onderzoek, de andere keer wat kwantitatiever. Of gewoon een peiling. Hier en daar delen Justine en Anne korte berichtjes met tips voor docu’s of boeken of gewoon een leuk filmpje. Hoe dan ook, Stellingdames moet je als jonge vrouw volgen.

Lost In Norvana

Eén van mijn allerliefste vriendinnen is ein-de-lijk weer begonnen met bloggen. Over haar grote liefde: Noorwegen. Foto’s, cultuur, hiketips, recepten én haar eigen reiservaringen. Ze is net weer terug uit het Scandinavische land, dus de komende tijd kun je heel erg veel nieuw materiaal gaan vinden.

Gewoonwateenstudentjesavondseet

We hebben het wel aan haar blog te denken dat we elkaar kennen. Ik was op Leonie’s boekpresentatie en niet veel later woonden we bij elkaar om de hoek. Sindsdien eten en drinken we geregeld samen. Want koken, dat kan ze wel. Het fijnste? Geen ingewikkelde recepten met moeilijke ingrediënten, gewoon simpel en heel erg lekker.

Sleeping Lion

Sleeping Lion is eigenlijk niet in een hokje te stoppen. Het is namelijk gewoon het persoonlijke blog van Leonie. Ze schrijft over haar studentenleven, haar schildklier, maar ook gewoon over koffietentjes of haar vakgebied: communicatie. Ze verveelt me in ieder geval geen moment.

Beeld via Pixabay

3 Reacties op “Acht keer mijn favoriete bloggers

Reacties zijn gesloten.