Acht Tindertypes die er niets van begrijpen


Van het weekend stuitte ik op het heugelijke bericht dat Tinder gebruikt gaat maken van GIFjes. Ik ben gek op GIFjes en ik communiceer er dan ook graag mee. Op Tinder ben ik wat minder gek, gezien mijn vorige avonturen. Datingsapps en ik zijn geen groot succes. In daten ben ik sowieso geen held. Maar hé, misschien worden mijn kansen versterkt door het gebruik van GIFjes.

Daar kwamen twee conclusies uit. De meeste mannen zijn niet zo goed in gesprekken voeren door middel van GIFjes. Gelukkig zijn er elke dag nieuwe GIFjes. Duurt wat langer, maar dan heb je wel wat.

De tweede conclusie is dat veel mannen ook niet zo goed zijn in een tactische profielfoto kiezen. Nadat ik meerdere malen in de jaren 80 beland leek te zijn, kwam ik langzaam een patroon tegen. Deze acht Tindertypes snappen er niks van.

De Groupie

giphy (1)
Staat op de foto met ‘zijn grote held’. En dan net even wat te lyrisch. Hij is dolgelukkig dat hij de hand van Martijn Krabbé of Wendy van Dijk mocht schudden en pronkt daar graag even mee op Tinder. Scoor je daar nou significant meer matches mee?

Er is overigens een ergere variant. Dan staat de dater in kwestie op de foto met zijn grote held als wassen beeld. Armin van Buuren als wassen beeld telt niet. En komt vrij sneu over.

De Opscheppende Reiziger

giphy (2)
Laat graag zien dat hij de wereld heeft gezien en staat dan ook met exotische maaltijd en/of covktails en/of niet-westers uitziende kinderen en/of papegaaien en/of wereldwonderen en/of monumentale gebouwen op de foto. Meestal zit er ook nog een strandfoto bij. En een sportieve actiefoto. 

Typerend is dat deze jongen naast ‘reizen’ weinig tot geen interesses heeft. En blijkbaar niks anders doet dan reizen. Of daarover opscheppen als je een match hebt.

Die Met De Knappere Vrienden

giphy (4)
Vrouwen kennen het denigrerende fenomeen ‘waakvarken’. Het is vreemd dat het een begrip voor vrouwen is, want mannen kunnen er ook wat van. De minder knappe mannen gaan geregeld op de groepsfoto met hun knappere vrienden. Na zes foto’s weet je half met wie je te maken hebt. En dan is het maar beter om naar links te swipen.

De Niet Meer Single

giphy (15)
Klef op de foto met zijn vriendin. Dude, verkeerde app. Als ik de maîtresse van een bezette man wil zijn, ga ik wel naar Second Love.

De Man Zonder Gezicht

giphy (14)
Tegenlicht, alleen de ogen op de foto of een capuchon of hoed nonchalant voor het gezicht. Er blijken fascinerend veel mannen te zijn die maar een half gezicht lijken te hebben.

Mannen, Tinder is een vleeskeuring. Ik wil weten wat ik naar rechts swipe. Tenslotte ben ik ook gewoon heel oppervlakkig. Aan halve gezichten heb ik niks. Doei.

De Bourgondiër

giphy (6)
Drinkt graag een wijntje en daarna gaat hij met plezier uit eten. Dat wordt altijd op de foto gezet en is dan ook de rode draad in zijn profielfoto’s. Lekker wijntjes drinken met de dinnies, pardon, makkers, doet hij ook graag op een bootje, dobberend op de immer zonnige grachten van Amsterdam.

Dat gaat ‘m trouwens niet in de koude kleren zitten. Een welvaartsvetje mag er dan ook gewoon wezen. Een pafferig welvaartsvetje.

Anoniem

giphy (17)
Geen foto’s van zichzelf, alleen maar inspirerende quotes of nietszeggende gespierde buiken die niet terug te herleiden zijn naar het bijbehorende hoofd. Ik ben tevens bang voor het effect van het bovenstaande GIFje.

Mannen, Tinder is een vleeskeuring. Ik wil weten wat ik naar rechts swipe. Tenslotte ben ik ook gewoon heel oppervlakkig. Aan geen gezichten heb ik niks. Doei.

De Vrouw

giphy (11)
Serieus, hoe moeilijk is het om op Facebook aan te passen dat je geen man bent maar een vrouw? Ik kom bijzonder veel vrouwen op Tinder tegen, terwijl ik ‘m toch écht nog steeds op ‘mannen’ heb ingesteld. Als ik op zoek geweest naar een dame, had ik die functie aangezet.

Maar hé, wie ben ik om dit te concluderen. Ik heb immers ook nog nooit een Tinderdate gehad.

GIFjes komen van Giphy. Het hoofdbeeld van Pixabay.

2 Reacties op “Acht Tindertypes die er niets van begrijpen

Reacties zijn gesloten.