#Instafood: Paprikasoep


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Deze week: #Instafood: Awesome paprikasoep voor twee personen (als hoofdgerecht).

Mijn ouders hebben een spiksplinternieuwe megagrote superkeuken, en die moest ik natuurlijk uitproberen. De koelkast lag vol restjes van kerst, dus ik besloot te improviseren. Daar kwam deze paprikasoep uit. Hij is erg geslaagd, al zeg ik het zelf. En eerlijk, anders zou ik ‘m ook niet delen. Wederom een soepje. Omdat ik koken op inductie maar spannend vind en er met soep weinig mis kan gaan.

Nodig

– Een ui
– Drie tenen knoflook
– Drie paprika’s (kleur naar keuze)
– Een paar takjes verse tijm
– Een zoete aardappel (een kleine)
– Een liter groentebouillon
– Peper en zout
– Olijfolie

Hoe dan?

Snij de ui en knoflook in kleine stukjes en fruit in een beetje olijfolie. Snij ondertussen de paprika’s en de zoete aardappel in kleine blokjes.

Gooi de paprika en zoete aardappel in de pan en laat samen met ongeveer de helft van de tijm even sudderen met het deksel op de pan. Schenk de bouillon erbij en breng aan de kook. Laat het geheel een kwartiertje koken.

Doe de andere helft van de tijm erbij (oké, bewaar een beetje om te garneren) en pureer de soep. Breng eventueel op smaak met peper en zout en garneer de soep met de overgebleven tijm.

Vergeet niet te Instagrammen!

Volgende week de laatste soep in dit soepdrieluik. Een pastinaaksoep. Bereid je voor!

2 Reacties op “#Instafood: Paprikasoep

Reacties zijn gesloten.