Nieuwe muziek, nu mét beeld


Iedere week komen er weer talloze nieuwe clips uit. Ik zet mijn favorieten elke woensdag op een rij. Omdat ik de band tof vind, de clip fantastisch of het nummer gewoon aandacht verdient.

Massive Attack ft. Young Fathers – Voodoo in my Blood

De clip die tot nu toe de meeste indruk ooit heeft gemaakt, is bij een nummer van Massive Attack. Nu zullen ze Teardrop nooit overtreffen, maar Voodoo in my Blood is niet alleen een heerlijk nummer, ook de clip is weer indrukwekkend. Met niemand minder dan Rosamund Pike, die je onder andere kunt kennen als Amy uit de steengoede film Gone Girl.

AURORA – Conqueror

Wat mij betreft dé belofte van dit jaar. Ze staat op Lowlands, mocht je d’r graag willen zien. Kan ik je wel aanraden. Op 19 maart kun je d’r ook zien in Paradiso!

The Kills – Doing It To Death

Bij ‘indiebandje’ is de kans groot dat je denkt dat de dame van het gezelschap alleen mooi staat te wezen met een tamboerijn. The Kills snapt gelukkig dat vrouwen een véél groter aandeel kunnen leveren aan een indierockgezelschap. Op 1 mei staan ze in de Melkweg. Stiekem hoop ik dat Down The Rabbit Hole ze op de valreep ook nog boekt, dit lijkt me een ideale festivalband.

Headspace – The Science Within Us

Dit nummer en de clip gaan op een bijna nare manier onder je huid zitten. Maar net niet naar genoeg om ‘m af te zetten. En dat maakt het zo goed.

Koi Child – 1-5-9

Elke week YouTube afstruinen betekent ook een hoop nieuwe ontdekkingen. Koi Child is daar eentje van. Ik vind dit heel erg plezant.

Een Reactie op “Nieuwe muziek, nu mét beeld

Reacties zijn gesloten.