Donderdagdeuntjes: AURORA, Tinashe, Adam & The Relevants


Iedere donderdag bespreek ik in Donderdagdeuntjes drie fijne albums die ik heb gehoord. Kort maar krachtig. Of niet zo krachtig. Maar in ieder geval áltijd platen die ik met plezier heb beluisterd in de afgelopen week. Vandaag in Donderdagdeuntjes: AURORA, Tinashe en Adam & The Relevant.

AURORA – All My Demons Greeting Me As A Friend

All_My_Demons_Greeting_Me_as_a_Friend
Wat mij betreft een van de tofste nieuwe artiesten van 2016. Prachtige, zoete muziek met een donkere, melancholisch randje. Dat in combinatie met de bijzondere stem van de Noorse Aurora maakt All My Demons Greeting Me As A Friend minstens zo magisch als het gelijknamige natuurverschijnsel. De pas 19-jarige zangeres en songwriter wisselt magische ballades af met nummers die doen denken aan Florence & The Machine. Door haar zoete stem blijft ze altijd in die Auroriaanse sfeer hangen. Mijn persoonlijke favoriet? Murder Song (5, 4, 3, 2, 1). Tip: ze staat deze zomer op Lowlands. Zaterdag staat ze in Paradiso.

Tinashe – Tinashe

11b3f10666ce3dd638365c429c530a16
Minimalistiche R&B, de zwoele stem van Tinashe en de rustige, dromerige sfeer. Tinashe van Tinashe is wat mij betreft het ideale album voor op de achtergrond. De achtergrond als je aan het werk bent, de achtergrond als je een wandeling maakt door het park op deze zonnige dag of de achtergrond als je staat te koken. Tinahse weet een gevoel van thuiskomen te creëeren. Een minder abstracte versie van FKA Twigs. Ook binnenkort te zien in Paradiso, op 7 mei.

Adam & The Relevants – Adam & The Relevants

AATR-FRONT
Mijn waarde vrienden uit Utrecht hebben na heel hard schrijven, werken en repeteren eindelijk hun debuutplaat uit. Het kunstwerk heet Adam & The Relevants, heel simpel. De plaat bevat twaalf heerlijk opzwepende, dansbare poprock. Muziek van een groep veel te enthousiaste jongens. Mocht je even in de put zitten, dan slepen de jongens je er zonder moeite weer uit. Aanstekelijk, vrolijk en een album dat op geen beter moment kon komen dan aan het begin van de lente.

Een Reactie op “Donderdagdeuntjes: AURORA, Tinashe, Adam & The Relevants

Reacties zijn gesloten.