#Instafood: Couscous met kikkererwten, groenten en (vega)worstjes


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Deze week: Couscous met kikkererwten, groenten en (vega)worstjes voor drie personen.

In ons huis hebben we regelmatig in in een gezonde maaltijd. Waar ik meestal zonder vlees eet, hebben mijn huisgenoten vaak wel zin in vlees. Geen probleem met dit gerecht! Ik gebruikte voor mijn huisgenoten échte worstjes, voor mezelf vegetarische worstjes. Aangezien de AH niet altijd even goed is in koken, hebben wij dit recept nog even goed opgefleurd met een (soja)yoghurtdressing.

Nodig:

– 300 gram couscous
– 1 ui (gesnippers)
– 1 aubergine (in blokjes)
– 1 courgette (ook in blokjes)
– 400 gram kikkererwten (uitgelekt)
– 1 eetlepel sesamzaad
– 2 eetlepels olijfolie
– 450 gram chipolataworstjes (of vegetarische worstjes, die kun je heel makkelijk zelf maken)
– paprikapoeder
– 50 milliliter kraanwater
– Peper en zout

Voor de dressing:
– (Soja)yoghurt
– Citroensap
– Peper
– Zout
– Verse of gedroogde kruiden

Hoe dan?

Maak de couscous zoals op de verpakking staat. Rooster de sesamzaadjes. Verhit in dezelfde pan olie en bak de vleesworstjes. Als je vegaworstjes gebruikt: maak ze als laatste klaar zoals op de verpakking staat.

Bak de ui en aubergine en courgette in het vet van de worstjes (of in olijfolie). Voeg na vier minuten paprikapoeder, peper en zout, kikkererwten en water toe. Breng aan de kook.

Doe de vleesworstjes erbij en stoof de boel tien minuten op laag vuur. Kun je ondertussen mooi de yoghurtdressing maken. Dat doe ik altijd vooral een beetje op gevoel. Beetje yoghurt in een schaaltje, wat citroensap, kruiden, peper en zout erbij en even proeven. Kan weinig mis aan gaan.

Schep de couscous op de borden, verdeel de saus en strooi de sesamzaadjes er overheen. Naar smaak kan iedereen yoghurtdressing toevoegen.

Recept via AH.nl

Een Reactie op “#Instafood: Couscous met kikkererwten, groenten en (vega)worstjes

Reacties zijn gesloten.