Nieuwe muziek, nu mét beeld


Iedere week komen er weer talloze clips uit. Ik deel mijn favorieten graag iedere week met je. Omdat ik de band tof vind, de clip fantastisch of het nummer gewoon aandacht verdient.

Laura Mvula – Phenomenal Woman

Mijn favoriete nummer én clip van deze week is van Laura Mvula. Een heerlijk vrolijk nummer zonder cheesy te worden met een bizar kleurrijke clip. Al die felle kleuren, de zonnige scenes en vergeet vooral de awesome choreografie niet. Heerlijk. Deze blijft de rest van de dag in je hoofd plakken, de clip én het nummer.

Elle King – America’s Sweetheart

Gevalletje ‘hele vette clip, iets minder nummer’. Althans: de muziek is niet per definitie mijn stijl. Maar ik vind de stem van Elle King heel mooi en ik ben een sucker voor alles dat aan de jaren 80 doet denken. En rollerdisco = jaren 80.

Radiohead – Burn The Witch

Na alle commotie van afgelopen week mag ‘ie natuurlijk niet ontbreken: de nieuwste clip van Radiohead! En tof is de clip zeker. Over de muziek laat ik je lekker zelf oordelen. Nieuwe Radiohead is op z’n minst altijd het proberen waard. Ik kan het vele strijkwerk in ieder geval wel waarderen.

Caveman – Never Going Back

Heerlijke indie met een lekker spacend ruimte-achtig clipje. Hier heb je de 16-jarige Ingelise mee te pakken. En die is eigenlijk nooit weggegaan als het om muziek gaat. Alleen de liefde voor het heelal en scifi is erbij gekomen.

Tyler Glenn – Trash

Goed wakker worden? Dat doe je met Tyler Glenn en zijn Trash. Het nummer ligt heel makkelijk in het gehoor en is nét vrolijk genoeg om je niet meteen weer chagrijnig te maken in alle vroegte. Ik ben niet zo’n ochtendmens, dus veel vrolijker dan dit moet het niet worden. Perfect.