Luistertip: Amber Gomaa – Sungazing


Normaal gesproken tip ik hier het liefst de meest nieuwe EP’s of obscure platen die net uit zijn. Om een beetje te laten zien wat voor onwijze early adopter ik ben. Maar vandaag is het een EP van alweer een jaar oud.

En dat is om de simpele reden dat deze EP me helemaal ontgaan is vorig jaar. Waarschijnlijk omdat Spotify ‘m tipte op een tijdstip dat ik normaliter slaap of in de kroeg sta. Maar afgelopen zaterdagavond kon ik niet in slaap komen, en besloot ik te ontdekken wat Spotify voor me in petto had. Om twee uur ’s nachts op een zaterdagnacht is dat Amber Gomaa’s EP Sungazing.

Lees ook: Interview met Jett Rebel: ‘Muziek maken is verslavend’

Het kan zijn dat de naam Amber Gomaa je in eerste instantie niets zegt. Maar grote kans dat je haar wel kent als de vrouw met een dijk van een stem die elk optreden van Jett Rebel compleet maakt. Daarnaast zingt ze – gelukkig – ook zelf. Dat elke muzikant uit de band van Jett Rebel één van de beste in zijn soort is in dit land, moge duidelijk zijn. Hopelijk komt er snel een tweede EP of, nog beter, een heel album. Ik kreeg er in ieder geval vlinders van in mijn buik, zo fijn vind ik deze EP. Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.