#Instafood: Frisse paddestoelenrisotto


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Deze week: #Instafood: Frisse paddestoelenrisotto.

Ik denk dat het naast soep mijn ultieme comfort food is: risotto. Er zijn maar weinig momenten dat ik zo tot rust kom als tijdens het koken. En risotto: dan sta je vaak wel even in de keuken. Mijn favoriete risotto komt dan ook in alle soorten en maten, zoals deze frisse paddestoelenrisotto.

Nodig?

– 150 gram risotto
– Twee tenen knoflook
– Een rode ui
– Boter en/of olijfolie
– Zongedroogde tomaatjes (hoeveelheid naar smaak)
– Zwarte olijfjes (hoeveelheid naar smaak)
– 125 gram gemengde paddestoelen
– Een flinke hand doperwten
– 500 milliliter bouillon
– Een flinke scheut witte wijn
– Citroensap
– Peterselie, peper en zout naar smaak

Hoe dan?

Het recept haalde ik van VeganChallenge, daar staat precies wat je moet doen. Een protip om de risotto precies goed te krijgen, is de bouillon zachtjes laten koken tijdens het maken van de risotto. Zo voeg je elke keer een soeplepel kokende bouillon toe aan de risotto.