Poedels in alle kleuren en vormen: in Amerika doen ze het


Een kleine 21 jaar geleden kwamen we bij elkaar in de klas te zitten, Mariska en ik. Sindsdien zijn we vriendinnen. Onze hele basisschool- en middelbare schoolcarrière brachten we samen door. Toen ik begon met schrijven en muziek maken, begon met Mariska met fotograferen. En ik denk dat één van de redenen dat we nog steeds bevriend zijn, is dat we van allebei ons beroep hebben gemaakt.

‘Normaal’

Mariska rondde Fotografie op de HKU af en is inmiddels documentaire fotograaf. Ze heeft, net als ik, een fascinatie voor ongeveer alles dat niet in het plaatje ‘normaal’ past. Zo maakte ze een prachtige fotoserie in de Lellebel en volgde ze voor haar afstuderen een aantal jonge mensen in de transitie van man naar vrouw of vrouw naar man.
1oHAFQQyfGskPgcp
Inmiddels heeft ze wat nieuws gevonden, iets nogal bizars. In Amerika kennen ze niet alleen het extreme Toddlers & Tiara’s, ze doen iets soortgelijks met honden. Creative Dog Grooming heet het, en het is alsof je naar My Little Pony’s, leeuwen die rechtstreeks uit The Wiz komen of een willekeurig stripfiguur zit te kijken.

Fotodocu

Mariska wil in september naar de grootste competitie op het gebied van Creative Dog Grooming in Hersey om daar een fotodocumentaire te maken over deze bizarre scene. De creatieve sector is niet de rijkste, en daarom heeft ze onze hulp nodig. Via crowdfunding hoopt ze een gedeelte van haar reis en materiaalkosten dekken, zoals de rolletjes, te dekken.
02JjkqGAQnMxra1P

Nieuwsgierig

Het is niet alleen de 21 jaar vriendschap waardoor ik jullie toch even graag op dit bizarre maar supertoffe project wil wijzen. Ik kan er simpelweg niet bij dat dit bestaat en ben verschrikkelijk nieuwsgierig hoe deze fotodocumentaire eruit komt te zien. Hopelijk jij ook!

Doneren kun je hier doen. Daar legt Mariska ook meer uit over het project.

