De soundtrack van… Koen Haringa


Terug van weggeweest… De Soundtrack Van! Iedere week hoor ik bekende en minder bekende muziekmensen uit over wat zíj nou eigenlijk luisteren. Deze week is dat Koen Haringa: verantwoordelijk voor de communicatie van Welcome to the Village.

Welcome to the Village?

“Dat is een kleinschalig festival (7000 bezoekers) vlak buiten Leeuwarden. We maken het festival met zo’n 500 vrijwilligers en hebben onder andere Django Django, SUUNS, Alex Vargas en 2manydjs op het podium staan. Eigenlijk organiseren we het festival waar we zelf het liefste heen zouden willen gaan. Dus dan is er lekker eten waarvan de pachter kan uitleggen waar het vandaan komt, is alles niet duur en hoef je nergens echt in de rij te staan. En op de laatste dag kun je iedereen een hand geven voor je naar huis toe gaat. Ook runnen we nog een podium, dat heet Asteriks en zit ook in Leeuwarden, in een 16e-eeuwse gevangenis.”

De soundtrack van… Vroeger

Dat is niet één specifiek liedje, maar een album. Het heet Mr. Fish plays with the band en het is de cd die mijn vader achterliet toen hij overleed. Ik was toen tien jaar, en nu, twintig jaar later heb ik nog steeds die letterlijke herinnering aan toen. Ik luister ‘m nog veel.

De soundtrack van… Je jeugd

Wat een moeilijke vraag zeg. Ik denk dat mijn brein niet zo werkt, maar eerder dat een situatie, of een een bepaalde geur of uitzicht ofzo een herinnering opwekt aan een bepaald liedje.

De soundtrack van… Een verliefdheid

Nou, ik luister nu vaak het liedje Condolence van Benjamin Clementine. Wat is dat een prachtig nummer. Die luister ik het liefst met m’n meisje.

De soundtrack van… Liefdesverdriet

Hahah. Ik geloof dat ik niet echt voldoe aan de clichés. Heel, heel vroeger had ik eens liefdesverdriet, en toen luisterde ik veel naar One van U2. Maar goed. Dat was gelukkig vroeger.

De soundtrack van… Het ultieme goede gevoel

Blind van Hercules & the Love Affair. Of Sunshine van Takuya Kuroda, Plage Isoleé van Polo & Pan. En Todd Terje, Inspector Norse.

De soundtrack van… Een roadtripliedje

William Onyabor, de Kuti’s, alles uit Mali eigenlijk en als dat klaar is wat meer hardere muziek met gitaren, meer richting Black Mountain, Gary Clark Jr., dat werk.

De soundtrack van… Een werkdag

Hmmm. Da’s morgen weer anders, maar nu: The Reno Poem van Bigott.

En tot slot: je favoriete nummer aller tijden?

Ik eindig waar ik mee begon: want da’s het album van m’n vader.

Alle soundtracks teruglezen? Dat kan hier!

2 Reacties op “De soundtrack van… Koen Haringa

Reacties zijn gesloten.