De soundtrack van… Leonie ter Veld


Terug van weggeweest… De Soundtrack Van! Iedere week hoor ik bekende en minder bekende muziekmensen uit over wat zíj nou eigenlijk luisteren. Deze week niet zozeer een persoon uit de muziek, maar wel iemand die héél veel met muziek heeft en met wie ik zelf ook regelmatig concerten bezoek. Niemand minder dan foodblogger Leonie ter Veld!

Leonie is 26, woont in Amsterdam en blogt dagelijks over haar avondeten op gewoonwateenstudentjesavondseet.nl. “Ik ben een GROOT muziekliefhebber en ga heel regelmatig naar concerten. Ik hou niet echt van vrouwen die zingen (sorry) en vind de stem van Marcus Mumford de sexieste stem op aarde. En zou graag een beschuitje eten met Chris Martin.”

De soundtrack van… Vroeger

Mijn ouders luisterden niet zo veel muziek. Ik moet wel denken aan Save Tonight van Eagle-Eye Cherry omdat dat me herinnert aan de rondweg van Parijs waar we reden toen we op vakantie gingen. Dit nummer stond op de CD die we toen vaak luisterden. Net als Can You Feel It van Michael Jackson.

De soundtrack van… Je jeugd

Oeeh dat zijn er een paar. Bij mijn eerste dansles dansten we op S-club van S-club 7 en dat vind ik een hele leuke herinnering, omdat ik toen net op dansen ging en het echt heel erg leuk vond. Ook Walk on Water van Milk Ink heb ik leuke herinneringen aan omdat ik toen met mijn beste vriendinnetje van toen daar heel wild op heb staan dansen in de slaapkamer. En van iets ouder vind ik Here Without You Baby heel mooi, want dat nummer van 3 Doors Down heb ik grijs gedraaid toen ik een vakantieliefde had ontmoet toen ik 16 was in Spanje en we te ver uit elkaar woonden en ik hem dus intens miste en thuis dus altijd dat liedje luisterde. Later werd dit mijn vriend voor 6,5 jaar ;-).

De soundtrack van… Een verliefdheid

Singing in the Shower van Veronica Jax. Een vreselijk nummer, maar hier sta ik zo op te dansen als ik verliefd ben. Ik zing dan ook de hele dag, dus het is heel toepasselijk. Maar ik heb een hele lijst op Spotify met liedjes die ik luister als ik verliefd heb. Ook Crash Into Me van Dave Matthews Band staat er in bijvoorbeeld, en Love Love Love van Tristan Prettyman. Oh, en Your Body Is A Wonderland van John Mayer vind ik ook zó lief! En hoe kan ik I Like You van Ben Rector vergeten. Ken je die? Veel mensen kennen die niet, maar die is zó geweldig. Echt een liedje voor als je verliefd bent op iemand.

De soundtrack van… Liefdesverdriet

Op oudjaarsdag 2014 hoorde ik van een jongen die ik heel leuk vond dat hij een ander had en toen ik melanchonisch uit het raam stond te staren, in mijn eentje, en Goodnight Saigon gedraaid werd op de radio, heb ik echt zó intens hard staan huilen. Goodbye To You van Michelle Branch doet het bij mij huiltechnisch vaak ook goed trouwens, en als ik echt diep zit, dan ga ik Fix You van Coldplay spelen op de piano en stromen de tranen ook over m’n wangen. Van verdriet hè, niet van mijn intens slechte pianospel. Of misschien ook. Maar meestal hou ik het droog.

De soundtrack van… Het ultieme goede gevoel

Shut Up and Dance With Me, daarop dans ik letterlijk op straat. Ik vind dat zo’n lekker nummer! En Op Fietse van Skik vind ik heerlijk om keihard op de fiets door Amsterdam te sjezen (dansend op de fiets) en Semi-Charmed Life van Third Eye Blind vind ik ook heer-lijk. Die draai ik ook als ik verliefd ben, omdat het de begintune is van mijn lievelingsromcom: A Lot Like Love.

De soundtrack van… Een roadtrip

Road Trippin’ van de Red Hot Chili Peppers? Nee het ligt echt aan m’n bui. Op het moment luister ik veel M83, die heb ik net ontdekt. Wat een heerlijke muziek. En Stu Larsen, ook net ontdekt. Ik vind San Fransisco een heel leuk nummer. En de nieuwe van Mumford and Sons: There Will Be Time, die draai ik ook grijs momenteel.

De soundtrack van… Een werkdag

Ik heb een hele afspeellijst op Spotify die ‘achtergrondmuziek’ heet. Hier werk ik op, maar deze lijst heb ik ook altijd aanstaan tijdens dates, haha. Het is veel Alt-J, Jack Johnson, American Authors, Chef’s special, Boy & Bear & José Gonzales.

En tot slot: je favoriete nummer aller tijden?

Life in Technicolor van Coldplay. De instrumentale versie. Als ik dit nummer aanzet, voel ik een soort levenselixer. Ik vind de opbouw zó mooi. En ik vind de titel awesome: het leven in z’n meest gekleurde vorm; zo wil ik het leven.

Maarrrr ik kan natuurlijk niet maar één nummer kiezen. Ik heb op spotify –dit lijkt wel gesponsord haha- een lijst met ‘kriebels in je buik’ muziek en daarin staan mijn favoriete liedjes of all time. O.a. ook Don’t Look Back In Anger van Oasis, Backdown South van Kings of Leon en Slow Dancing In A Burning Room van John Mayer.

2 Reacties op “De soundtrack van… Leonie ter Veld

Reacties zijn gesloten.