#Instafood: Spinazie-gember-basilicum-spaghetti


Zonder foodblog hoor je er niet meer bij. Als liefhebber van #instafood, gooi ook ik graag mijn maaltijden online. Maar waarom een overheerlijk avondmaaltje online gooien zonder recept? Deze week: #Instafood: Spinazie-gember-basilicum-spaghetti voor 3 personen.

Ik ben gék op pasta en daar experimenteer ik dan ook graag mee. Heel af en toe zijn er gerechten die extreem goed in de smaak vallen. Zo ook deze gember-spinaziepasta. En, bijkomend voordeel, heel makkelijk voor een grote groep te maken én je kunt ‘m naar eigen wens opfleuren.

Nodig

– 300 gram (verse) pasta
– Twee tenen knoflook
– Twee eetlepels verse gember (geraspt)
– Een blikje kokosmelk (mijn voorkeur gaat uit naar volle kokosmelk, maar light werkt ook prima)
– Een theelepel suiker
– Een theelepel citroensap
– Een halve theelepel zout
– Een flinke snuf zwarte peper
– Chilipoeder naar smaak
– Een zak verse spinazie
– Wat blaadjes basilicum
– Olijfolie
– Cashewnoten, pijnboompitjes of een ander knapperig ingrediënt om mee te garneren

Hoe dan?

Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. Pers de knoflook en rasp de gember boven een pan met een beetje olijfolie en fruit beide 3 tot 5 minuten.

Voeg de kokosmelk, suiker, citroensap, zout, peper en chilipoeder toe, roer goed door en breng zachtjes aan de kook. Voeg nu de spinazie toe en wacht tot deze geslonken is op middelhoog vuur. Voeg dan de basilicum toe en laat de pan een minuut of vijf op het vuur staan.

Pureer de boel nu in een blender of met een staafmixer. Doe de pasta en de saus in dezelfde pan en warm nog even door. Garneer op het bord met de cashewnoten of pijnboompitjes.

Ik wilde dat ik dit recept zelf had verzonnen, maar ik heb dit recept van Produce on Parade ietsjes aangepast.