Luistertip: Guy Fox – Paper Roads


Al sinds wij een computer met internetverbinding hebben, ben ik bezig met het zoeken naar nieuwe muziek. Vroeger, ver voor Spotify en net na Napster en Kazaa, deed ik dat via Bandcamp. De tofste alternatieve bandjes kwamen tevoorschijn. Helaas kon je die niet altijd downloaden en op je MP3-speler zetten, maar hé, die had toch maar 128 MB.

De laatste jaren ben ik Bandcamp een beetje uit het oog verloren. Tot ik op Facebook een vraag voorbij zag komen waar mensen nou nieuwe muziek ontdekken. Spotify is daar leuk voor, maar daar kom ik vooralsnog niet de meest obscure bandjes met nieuwe EP’s tegen. Iemand liet Bandcamp vallen. En daar besloot ik weer eens op rond te gaan neuzen.

Zomer

Daar stuitte ik op Guy Fox, een band uit de Bay Area van San Fransisco. De indieband maakt de muziek die je uit de Bay Area zou verwachten: dromerig, zomers en het geeft je het gevoel dat je ’s avonds op het strand bij een kampvuur zit. Soms hoor je er een Beatles-achtige vibe, een klein beetje jaren 60 en 70 surfpop en hier en daar wordt er nog een vleugje psychedelica overheen gegoten om vervolgens tot een onwijs fijne EP te verworden.

Een Reactie op “Luistertip: Guy Fox – Paper Roads

Reacties zijn gesloten.