De soundtrack van… Lonneke van der Loos


Terug van weggeweest… De Soundtrack Van! Iedere week hoor ik bekende en minder bekende muziekmensen uit over wat zíj nou eigenlijk luisteren. Deze week is dat Lonneke van der Loos, eigenares van marketing-, en promotiebedrijf Piece of the Puzzle. Daarvoor werkte ze bij [PIAS] en werkte oa met M83, The Temper Trap, Crystal Fighters en Agnes Obel. Tegenwoordig verzorgt ze de promotie en marketing van onder andere Seasick Steve, Her Majesty, Vök en Festival La Truite Magique.

De soundtrack van… Vroeger

Mijn ouders draaiden eigenlijk nooit echt muziek. Maar zelf was ik groot fan van de tekenfilmserie Candy Candy. We hebben zelfs onze eerste hondje (een pekinees) naar haar vernoemd. Ik had ook alle afleveringen op bandjes. Op een gegeven moment kwam ik er achter dat als je de koptelefoon in de microfoon op je taperecorder prikte dat je dan via één oor van je op kon nemen. Candy Candy zong ik dan met volle borst mee en nam dit dan op. Stiekem vond ik de outro nog mooier, want tja daar zingt ze over een prins. Ik zie me nog zitten als 4-jarig meisje! Om het iets spannender te maken heb ik de Japanse versie toegevoegd, gewoon omdat het kan.

De soundtrack van… Je jeugd

ROBIN S. is voor mij echt jeugdsentiment. Zodra ik Show me Love of Luv 4 Luv hoor, sta ik in gedachten direct weer in de kinderdisco’s met mijn vriendinnetje Jessica aan mijn zijde, die altijd mee mocht met de vakanties samen mijn ouders. Man man man, we lieten iedereen alle hoeken van de dansvloer zien. Krijg nu weer een dikke grijns op mijn gezicht als ik eraan terug denk. En het is ook gewoon nog steeds een vet nummer. Evenals Rhythm is a Dancer van Snap overigens.

De soundtrack van… Een verliefdheid

Als ik verliefd ben hou ik van vrolijke muziek waarop ik kan dansen en mee kan zingen. Lekker nog meer endorfine aanmaken dus ;-). Ik word echt super vrolijk van What Do You Mean van Justin Bieber. Zodra ik die hoor begin ik spontaan met Bieber-pasjes.

De soundtrack van… Liefdesverdriet

I Can’t Make You Love Me en dan de akoestische versie van Bon Iver! Dit nummer stond na mijn break-up echt op repeat. Lekker janken en mezelf zielig vinden. Het origineel van Bonnie Raitt is natuurlijk ook prachtig, maar deze uitvoering van Bon Iver kwam direct mijn hart binnen.

De soundtrack van… Het ultieme goede gevoel

Ik hou heel erg van de oude soul muziek. Mijn lievelings qua feelgood is dan toch wel Ain’t No Mountain High Enough van Marvin Gaye. Maar die is dan ook gelijk het gevaarlijkst om in het openbaar door mijn oordoppen te laten galmen. Want dan moet ik me echt inhouden om niet keihard mee te zingen. Misschien toch maar weer een auto aanschaffen…

De soundtrack van… Een roadtrip

Het album van Oscar And The Wolf Entity. Ik was al helemaal verkocht van de eerste twee EP’s, welke ik overigens ook nog steeds met regelmaat draai. Maar deze plaat heeft iets ultiems, ik kan er keihard op gaan maar ook heerlijk bij wegdromen. Het is zelfs zo erg dat ik een keer een uur lang in een winkel ben blijven neuzen omdat ze deze plaat op hadden staan en ik gewoon echt niet weg kon lopen. En dan laat ik maar even in het midden wat voor winkel het was..

De soundtrack van… Een werkdag

Op Local Natives werk ik altijd erg lekker. Zulke mooie en intense muziek. Ook zeer geliefd als er mensen komen eten of als ik zin heb op languit op de bank te liggen en me even wil verliezen in de muziek. Je hoort steeds weer iets nieuws. Live is deze band ook echt fantastisch!

En tot slot: je favoriete nummer aller tijden?

Deze is wel echt lastig.. Maar dan ga ik toch voor Carole King’s It’s To Late. Eigenlijk is dit natuurlijk ook het ultieme liefdesverdriet nummer. Maar dit is gewoon een klassieker en het album ‘Tapestry’ waar dit nummer opstaat is daarnaast legendarisch, dus.

Voor wie nu toch wel nieuwsgierig is naar die outro van Candy Candy:

Een Reactie op “De soundtrack van… Lonneke van der Loos

Reacties zijn gesloten.