Nieuwe muziek, nu mét beeld


Iedere week komen er weer talloze clips uit. Ik deel mijn favorieten graag iedere week met je. Omdat ik de band tof vind, de clip fantastisch of het nummer gewoon aandacht verdient.

Jett Rebel – Lucky Boy

Het fijne van Jett Rebel is dat je weet dat er altijd binnenkort iets nieuws zal komen aan muziek. En het leuke is dat je nooit weet wat dat precies zal zijn.

Lees ook: Interview met Jett Rebel: ‘Muziek maken is verslavend’

Jidenna – Chief Don’t Run

Goed, ik mag dan nul verstand hebben van hiphop, ik weet wel dat ik dit te gek vind. Net als Jidenna zelf, die niet alleen in deze video een dandy is. De man heeft stijl, maakt prachtige muziek en schrijft rake teksten.

Hiss Golden Messenger – Tell Her I’m Just Dancing

Ze zijn wat ouder dan Douwe Bob, en ongetwijfeld voor ze als Hiss Golden Messenger begonnen ook al met andere projecten. Maar Douwe Bob is wel het beste referentiekader om te beschrijven hoe Hiss Golden Messenger klinkt. Als je Douwe Bob’s laatste album tof vindt, vind je dit ongetwijfeld ook heel erg fijn.

Lees ook: Donderdagdeuntjes: Cindy Lauper, The Goo Goo Dolls, Douwe Bob

OneRepublic – One

Goed, Love Runs Out gaan ze voor mij zowel qua nummer als qua clip niet meer overtreffen. Maar dat neemt niet weg dat mijn favoriete popband gewoon weer een fijn nummer heeft.

Skylar Grey – Come Up For Air

Het is nog steeds zaterdagochtend. En hier word je flink rustig wakker mee. Incluis hypnotiserende clip.

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

