Luistertip: JULY TALK – Touch


De Discover Weekly-lijst op Spotify ben ik al vele malen dankbaar geweest. Zo ook afgelopen week, toen ik bij een concert van JULY TALK stond. De Canadese band stond ooit in mijn Discover Weekly en sindsdien schalt de muziek van de band regelmatig door mijn speakers.

De band is op dit moment in Nederland voor een kleine tour die ze aftrapten in Paradiso. Frontman Peter en frontvrouw Leah hebben een enorme chemie en weten een bizarre show neer te zetten. De band klinkt live harder, vetter en beter dan op plaat, maar dat neemt niet weg dat Touch een heel fijn album is geworden. Luister het en ga ze daarna live zien. Het is een absurde show waarin alle vijf bandleden écht alles geven.

Eigen geluid

Op Touch staan tien nummers met een heel eigen geluid. Peter’s stem is een combinatie tussen Nick Cave en Tom Waits terwijl Leah juist meer klinkt als een Frans fluistermeisje. De combinatie is prachtig. De nummers hebben een rockachtig geluid die een soort eigen genre vormen. Op Touch heeft de band eindelijk een eigen geluid gevonden, terwijl dat op het debuut nog wat zoeken was.

Ik kan er heel veel over zeggen, maar het is beter om er gewoon naar te luisteren. En als je benieuwd bent naar de band, binnenkort lees je hier het interview dat ik voor de show met ze deed.

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!