De Soundtrack Van… Vera Camilla


vera
Terug van weggeweest… De Soundtrack Van! Iedere week hoor ik bekende en minder bekende muziekmensen uit over wat zíj nou eigenlijk luisteren. Deze week is dat Vera Camilla, beautyblogger en YouTuber.

De soundtrack van… Vroeger

Mijn ouders draaiden van alles. U2, St Germain, Björk, Kane, de Red Hot Chili Peppers… Björk vond ik verschrikkelijk, daar werd ik heel naar van. Aan By The Way van de Red Hot Chili Peppers heb ik de beste herinneringen. De CD werden grijs gedraaid op vakantie in Zuid-Frankrijk. In de donkerblauwe Volvo die zorgde dat de CD steeds oversloeg als we met de auto over een drempel reden.

De soundtrack van… Je jeugd

All For You van Janet Jackson, omdat het me doet denken aan de tijd dat ik muziek en muziekzenders als TMF ontdekte. Ik werd betoverd door die mooie videoclips, er ging een wereld voor me open. Ik vond de nummers en clips van Janet Jackson fantastisch. Ik zie mezelf nog zitten op de bank met mijn moeder. Ook Shania Twain, Mya en Destiny’s Child kwamen voorbij. Heerlijk. Ik zoek die clips nog wel eens op.

De soundtrack van… Een verliefdheid

Heel fout en klef, maar dat is vaak Truly Madly Deeply van Savage Garden. Zo’n zwijmel nummer, krijg er spontaan spaghettibenen van.

De soundtrack van… Liefdesverdriet

Heaven van Emeli Sandé. Zo’n mooi nummer met zoveel gevoel.

De soundtrack van… Het ultieme goede gevoel

Independent Women van Destiny’s Child, maar eigenlijk alles wel van Destiny’s Child.

De soundtrack van… Een roadtrip

Ik luister heel veel dezelfde artiesten en mijn favoriete albums kan ik eindeloos herhalen. Aaliyah luister ik veel, net als The Weeknd, Frank Ocean en mijn grote favoriet: Drake. Vooral zijn eerste album Thank Me Later blijft favoriet. Maar als er een nieuw album of nummer uit is, dan vind ik het ook heel lekker die onderweg aan te zetten. Zo luister ik nu continu naar Blond van Frank Ocean.

De soundtrack van… Een werkdag

Alles van Drake. Niet als ik schrijf, dan moet het doodstil zijn. Wel als ik foto’s maak en bewerk.

En tot slot: je favoriete nummer aller tijden?

Ik kan eigenlijk niet kiezen… maar als het écht moet, dan kies ik voor Vier Woorden van Diggy Dex mét clip.

Lees hier de rest van de soundtracks!

Enthousiast? Volg me ook op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat!

3 Reacties op “De Soundtrack Van… Vera Camilla

Reacties zijn gesloten.